onsdag 26 december 2007

Vänskap som består

Vissa vänner finns alltid kvar, de blir som familj. Ibland hörs man inte på flera månader och ibland tillockmed år, men ändå när man ses så är allting så otvunget. Jag har ett par sådana vänner och en av dem hörde av sig idag via telefon från Paris! Andra träffar man eller talar med nästan varje dag och tröttnar aldrig. Det påminner mig om en av de många anledningar jag har till att vara tacksam, alla mina goda vänner som har blivit som familj. Vad skulle jag göra utan er? <3

9 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt med bra vänner :).

la linda sa...

de vännerna är verkligen att ta vara på. jag har också ett fåtal av de vännerna, och de betyder jättemycket, finns alltid där och du alltid där för dem, vänskap som inte tar slut bara för att man inte hört av sig på en månad eller setts på ett år. ha en rba dag!

Z sa...

Till en god vän:

När jag läste din introduktion uppe i högra hörnet ('Om mig') blev jag så road så jag satt och fnissade ett tag. :)
Vilka formuleringar o metaforer!

Greenchili sa...

BB: Utan dem vore livet bra trist, eller hur? :)

Linda: Ja, definitivt. Kram!

Kära Z: Så passande att du skulle välja att kommentera just här, old friend.

Trevligt att det roade dig...det består till viss del av att jag parafraserat och översatt väl valda delar ur Terry Pratchetts Color of Magic (Discworld serien). Gillar Terry Pratchett. God fortsättning :)

beerbelly sa...

Hehe jag har inga så ja livet är rätt trist ibland :). Glad att du har det ändå.

Greenchili sa...

BB: Vänner måste du väl ha, det märker jag ju när jag läser din blogg. Eller du gör som Timon och kallar dina vänner "bekantingar" ;)

beerbelly sa...

Exakt :). Du kallar dem vänner eller riktigt bra vänner ;).

Greenchili sa...

Nja, jag har bekanta, polare och vänner, resten kategoriseras som "extended family" :D

beerbelly sa...

Haha ok. Jag har några som väl får kallas vänner när jag är på humör .. resten är bekanta eller kolleger.
Jag har asocial med i min profil.. men jobbar lite på det.