måndag 10 december 2007

Listan dårå

Allas vår beerbelly har valt ut mig som en av sju att deltaga i någon sorts lista. Tydligen är det meningen att jag ska önska sju saker, motivera dem (det gjorde inte han, se själva) och sedan be sju nya stackare att göra samma sak. Nu får jag självfallet undantas från det sistnämnda kravet, då jag knappast lyckas skrapa ihop sju hela bloggare till att genomföra detta viktigaste av projekt. De få jag känner vill jag gärna behålla och kommer därför inte att pressa någon. Det står var och en fritt att upprätta en lista och den som gör det får väldigt gärna upplysa mig därom. Jag tänker bara önska mig två saker.

Jag önskar mig:

1. Lycka.
2. Att tillfullo uppskatta allt det jag redan har.

Motivation: 1. Den som är lycklig saknar ingenting. 2. Den som inte saknar någonting är lycklig.

"Då andra ljuset brinner
är snart Lucia här.
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär"

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe tackar för introt.
Hmpf tackar för härdningen med :)
Det är fritt men ett måste .. hehe.

1.....2 hmm ;). Bra önskningar.
Dessutom en dikt. Det blir det förstås bonus på. Bra jobbat.
Kramar.

Greenchili sa...

Tack, jag tycker jag kom på de bästa önskningarna någonsin! Dikten, ska erkännas, lades till enbart eftersom jag inte skrev något inlägg under söndagen. Den hade annars publicerats under andra advent, naturligtvis ;)

beerbelly sa...

Hehe jag tänkte inte på att det var i söndags ens.
God morgon.