onsdag 5 december 2007

Glömska och lycka

Mitt i tentahysterin/ångesten har jag lyckats glömma bort en väninnas födelsedag. Usch. Som tur är vet hon precis hur det är, hon pluggar också och har varit med om mer än en omtentaperiod. När jag då ringde för att be om ursäkt för att jag glömde bort hennes dag samt för att gratulera i efterskott, fick jag en fantastiskt rolig nyhet: Hon har äntligen förlovat sig med sin älskling och vill att jag ska hjälpa till att planera deras bröllop! Jag är tärna :D -lycklig liten dans- ooooh vad det är spännande och fantastiskt!!!* Det blir andra gången jag får vara tärna, inte för samma person såklart ;). Jag har själv varit gift en gång, men det funkade tyvärr inte så bra. Är övertygad om att det kommer att gå mycket bättre för de här två...andras lycka är så inspirerande!

På tal om tentor, så har jag bestämt mig för att hoppa över en av de två omtentorna för att ha en sportslig chans att klara den andre. Jag har verkligen haft min andel av högt ställda krav på mig själv detta året...


* Undrar vilket som gjorde mig mest glad, egentligen, det faktum att de ska gifta sig eller att jag får vara med och planera/ vara tärna? Jag hoppas för min själs skull att det är det förstnämnda...

12 kommentarer:

beerbelly sa...

Lätt hänt att glömma. Iofs brukar ni tjejer ha rätt bra koll på datum.
Du skriver väl bägge tentorna men pluggar bara till en? Gör väl inget att köra engång till och man kan ju ha tur?
Rätt val annars att satsa mest på en. Alla är sig själv närmast ;). Spelar väl ingen roll vilket du blev gladast för, så länge du blev glad åt båda.
Ha en bra kväll.

Greenchili sa...

Hej BB :) Jag har en fin kalender på min MacBook som håller reda på precis allt åt mig. Har väl bara varit lite sådär på att kolla den...

Skriver bara ena tentan, behöver tiden till att plugga - tar för lång tid att åka in till Lund från mig. Dessutom har jag plugghjälp som bara kan just då... Annars har du en poäng!

Blev garanterat glad åt båda *dansar runt i lyan* Bra att dansa här, lite väl kallt brrrr

Kommenterat massor på din blogg, spring genast o läs! :D

På tal om ingenting så har jag kommit på vad som kan bli jobbigt med bloggande. Man tror nämligen att det krävs att man uppdaterar varje dag. Måste inte skriva varje dag..men tror det. Make any sense? Nåväl, sånt kan bli stressande, och så tror man att har man inget vettigt att skriva varje dag så är det inte lönt att skriva alls. Kanske?

beerbelly sa...

Förstår att du satsar allt på en tenta då.

Tråkigt med kallt hemma. Jag bodde tillfälligt i en dragig lya brr.
Här är det nästan väl varmt. Synd att du är så långt bort då ;)

Vore schysst om jag får störa med en kommentar till hos mig som test ..

Det är inte mängden inlägg som är problemet för .. mer att jag är ganska negativ/missnöjd på allt jag gör osv ibland. Tack för försöket och hjälpen med felsökning hos mig dock.
Kram (igen ;)).

Greenchili sa...

BB:Tja, jag behöver snart komma hemifrån en sväng, så du får se upp - det kanske kommer oväntat besök!

(Det där hade funkat hur bra som helst om det inte vore för att jag inte har nån aning om var du bor haha)

Well... I do try!

beerbelly sa...

Det är inte ett stort problem .. det går att maila..
Vill du träffas någon gång så fixar vi det.

Greenchili sa...

Gött mos!

beerbelly sa...

Jepp mos är helt ok :).
Jag fick för mig att du bodde i sthlm av någon anledning.. tidigare.

Greenchili sa...

I come from everywhere! - parafraserar Eddie Izzard...

Nja. Har tillbringat en del tid i hufvudstaden, men bor i en liten håla i Skåne. Jag trivs bättre här? hahaha

beerbelly sa...

Hehe ja det är inte fel gissar jag. Skönt ju längre sommar man kan få.

beerbelly sa...

Inget hos dig idag?
Ha en bra kväll oavsett... ;)

Greenchili sa...

Jodå, det kommer...förhoppningsvis snart :)

Ha en bra kväll du med, mejlar sen!

11 - Menea sa...

gumman....ehh det var inget..
lycka till med tentan och tärnpreparations