tisdag 25 december 2007

God Jul!

Julen är härlig! En liten och mysig middag hos föräldrarna, med farmor och bröderna, var precis vad jag behövde. Klockan ett inatt fick jag en av de bästa julklapparna någonsin; samtal från pojkvännen! Han verkar ha riktigt trevligt :)

Saknade visserligen några saker på julbordet, men på annandagen blir det besök hos föredetta grannarna, så då blir det både köttbullar och Janssons frestelse. Känns dumt att "klaga" när jag fått två sorters ekologisk julskinka, fyra sorters sill, ägg, löjrom, brysselkålssoppa, vörtbröd, gravad lax med hovmästarsås, ris á la malta, saffranslängd, tryffel, pepparkaka med ädelost samt flera sorters ost att festa på. Mycket vill ha mer ;)

Jag är bortskämd, med allt. Hade alla det lika bra som jag, skulle det verkligen inte gå nöd på en endaste kotte. God fortsättning på julen, ha det härligt så hörs vi nog snart igen. Nu är det snart dags att förbereda för julfirande här hemma med lillan. Fint att se när hon öppnar alla sina klappar :)

Varma och glada julhälsningar!

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt att ni har det bra. Låter rätt bra att inte äta allt på julafton. Spara lite till idag.
Låter inte som ni svalt heller nej :).
Du är verkligen inte bortskämd (är mitt intryck) men snällt att tänka på andra ändå.
Ha så kul idag. Roligaste på julen är ju klappar till småbarn :).

God fortsättning.

Greenchili sa...

Vi brukar ha det bra, tror att jag har det tillräckligt bra för att åtminstone delar av befolkningen skulle räkna mig som bortskämd. Fast man kanske inte är bortskämd när man inte tar det för givet? En dag ska jag skriva om allting jag är tacksam för - det blir ett låååångt inlägg!

Precis hemkommen från en liten biltur, nu är det strax dags att jag ger mig ut igen för att hämta barnet!

Tjosvejs och god fortsättning (igen!) :D

beerbelly sa...

Jepp så tycker jag. Vet man att man har det bra och inte tar allt för givet så kan man inte vara bortskämd. Särskilt inte om man vet/tänker på att inte alla har det lika bra.
Hehe jo det skulle bli ett lååångt inlägg.

Ha en bra dag med barnet ,julen och allt :).

la linda sa...

min jul var också underbar och jag har heller ingen rätt att klaga, men det hade varit fasligt gott med kalvsylta. kram.

Greenchili sa...

BB: Tack, allting är verkligen toppen...utom att jag har tvättid :/

Linda: Kalvsylta har jag aldrig testat, vad är det egentligen och har man någonting särskilt till? Kram :)

beerbelly sa...

Hehe är det inte värre än tvättid så är det rätt bra :).
Tror man har rödbetor till kalvsylta? Men lämnar det åt experten att svara på.
Ha en skön tvätttid och bra dag.

la linda sa...

jag brukar äta kalvsyltan rätt och slätt som den är, man kan avancera till att ha den på knäckemackan på sin höjd. vad det är...googla på det, vill helst inte fundera över saken.

Greenchili sa...

Haha, tack hörni :) Tror jag väntar med att testa syltan till ett annat år. Rullar redan fram efter att ha fått äta vad som måste ha varit världens godaste janssons.