tisdag 11 december 2007

Usch!

Igår hade jag funderat ut, äntligen och med viss hjälp av min pojkväns bästis, vad jag skulle ordna åt älsklingen i julklapp. Min tanke var att köpa fina underkläder, ta en bild på mig i nämnda underkläder, lägga kortet i en låda, slå in den fint och sedan säga "God Jul älskling, detta är vad du får när du kommer hem från korta långresan". Jag råkar vara ytligt bekant med en fotograf som bor i mitt område, varför jag genast ringde upp honom för att höra ifall han kunde ordna en bild åt mig. Han är amatör och har nämnt att han aldrig tar betalt och aldrig betalar - det är tiden som är köpeskillingen. När jag då frågade honom ifall han kunde tänkas ställa upp så sa han att detta skiljer sig från hans normala förfarande, kunde jag möjligen visa lite god vilja och erbjuda någon form utav ersättning? Nja, sa jag, det vet jag inte om jag kan. Ekonomin är skral och jag har inget yrke att erbjuda gentjänst med. Nå, men kunde jag inte komma på någonting annat, undrar förslagne mannen. Nej, tyvärr, men om han kunde föreslå någonting så kanske? Nja, jag fick väl själv fundera ut vad det kunde tänkas vara...

* varning för utbrott *

Blä! Vilket slemmo!!! Jag blir så förbannad, trött och jävla besviken på hela mänskligheten. Ser jag ut som en vandrande prostituerad, eller vad? Vem i helvete är så in i bövelen korkad att han tror att någon som vill ha en bild åt sin pojkvän kan tänkas betala den med sexuella tjänster? IDIOTER!!!

Jag sa "Du förstår inte, va? Nej."

Då kom puckot på att kvickt tänka ut någonting han egentligen var ute efter - specifikt hjälp med att fylla i en särskild blankett. Tror inte det. Jag är varesig blond, blåögd eller tonåring. Tack o lov. Stackars den som råkar ut för honom!

Min fotointresserade bror kommer hit imorgon och tar bilden istället - ingen risk för dreglande och/eller våldtäktsförsök, dessutom garanterat gratis!

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Äckel och tur att du inte gick dit.
Ha en bra dag.

11 - Menea sa...

jag tar bilder på dig..garanterad vackrast,puss

Greenchili sa...

BB: Ja, det tror jag verkligen att det var. Tack :)

Älvan: Du är underbar <3 Hinner tyvärr inte innan fredag, men sen... sen *puss*

Anonym sa...

Va!!!! Jag är mållös. Det finns många slem.

Greenchili sa...

u: Välkommen in! Ja, det gör det. Det är inte alltid såhär lätt att identifiera dem, tyvärr.