söndag 23 december 2007

Fjärde advent

Bara litelite kvar. Nåväl, alla klappar ska slås in, brysselkålssoppan mixas, saffransbrödet hämtas och läggas fram för att tina... Hmmm. Det var visst en del iallafall!

"Då fjärde ljuset brinner
vi köpa julegran,
och alla barnen räkna;
dan före dan före dopparedan"

Om vi inte hörs imorgon, så vill jag passa på att önska alla en God Konsumtionshelg! ;)

Redigerat: Hämta saffransbröd visade sig vara en ytterst trevlig tillställning! Nattamat i form av vörtbröd med julskinka, fortfarande ljummen, och mummig ost. Julöl därtill, och godis! Nu slipper jag somna hungrig iallafall :)

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe hoppas du får njuta ordentligt av soppan imorgon. Tveklöst nyttigare än mycket annat.

Hoppas du får en fin konsumtionshelg med ;). Kram.

Greenchili sa...

BB: Den är förvånansvärt god och slinker lätt ner, särskilt med lite löjrom. Min far och den av mina bröder som normalt inte äter någon slags kål alls njöt i stora drag. Allt gick åt!

Jag lider verkligen ingen brist på någonting alls. Kram och fortsatt trevligt julfirande :)