torsdag 20 december 2007

Fint som snus?

Smärtgränsen är nådd, även för en inbiten snusare som jag. Ytterligare prishöjningar har aviserats från och med årsskiftet, vilket gör att min redan ansträngda budget spricker. Jag kan inte snusa måttligt, antingen snusar jag som en galning - hela tiden - eller också inte alls. Det finns inte så mycket att välja på, med andra ord. Antar att det är sunt och bra, men samtidigt får jag en lätt ångest. Egentligen hade jag tänkt sluta snusa först efter min examen.

Det allra bästa vore högst sannolikt att sluta genast, så att jag har några veckor till avgiftning och avvänjning innan pojkvännen kommer hem. Jag vet att jag går upp massor i vikt om jag slutar, så jag behöver se till att träna ordentligt och skippa ersättningsätandet. Frågan är om jag lyckas hinna vänja mig så fort vid tanken på de ändrade planerna, eller om det är bättre att låta det sjunka in lite först. Ska fundera på saken.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Bra idé att sluta. Finns ju sällan några bra dagar att göra det på ;)
Nyår kanske om man vill ha en fast punkt?
Något jag borde göra med. Har dragit ner rätt mycket i år åtminstone. Så nu borde det vara möjligt snart.
Duktigt beroende dock.
Lycka till.

Greenchili sa...

BB: Precis, man måste bara bestämma sig ordentligt. Nyårslöften är verkligen inte min grej, ej heller fasta punkter. Flexibilitet är ledordet! Jag slutar när min sista dosa är slut :)

Jag är så beroende att jag kedjesnusar tillockmed på nätterna. Det du...

Nattinatti!

beerbelly sa...

Jag har lyckats undvika nätterna som tur är. Mest för att jag bestämde det tidigt. Håller med om flexibilitet.
Jag kan tänka mig att försöka sluta efter jul tror jag =).
Hoppas du sov gott och har enbra dag.

11 - Menea sa...

mitt råd: hamstra lite nu, två stock eller så och sluta efter din pojvän kommit. Och acceptera att du kommer att gå upp i vikt oavsett..vetenskapligt bevisad.
Abstinensbesvär kommer du oxå att uppleva...ger dig alla detaljer..Onico är det enda som fungerar som placebo.
kram bejb

Greenchili sa...

BB: Hoppas vi lyckas!

Älvan: Jag vet inte om det blir före eller efter, det blir när jag vill.
Ses imorgon sweetie pie <3