fredag 21 december 2007

Ensam hemma II

Hade lovat lillan att gå på bio idag. Tyvärr misstog jag mig på tiden, så vi kom 45 min för sent! Hon var otröstlig tills jag lovade att vi går och ser två filmer nästa vecka som kompensation. Lite popcornmuta gjorde henne sprudlande glad igen, så lämnade jag henne hos hennes far.

Jaha, då är det dags för mig att vara alldeles för mig själv här hemma ett par dagar. Som tur är har jag redan bestämt en rad saker att göra i helgen, annars hade det känts konstigt. Julmat ska förberedas, jag behöver städa inför juldagen som firas här hemma, ska träffa Älvan samt den Drygaste killen jag gillar. Julafton kommer att tillbringas hemma hos mor och far, i lugn och ro.

Tips från GreenC: Ta det lugnt, ingenting är så viktigt att man ska behöva köra ihjäl sig hellre än att komma för sent/missa att köpa något/valfri aktivitet. Sänk kraven, överlev julen ;)

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist at ni missade men bra att hon är mutbar :).

Följ ditt eget råd och ta tiden till vila. Kul att träffa kompisar med. Jag ska försöka med lite sånt jag också.. eller bekanta åtminstone ;).

Ha en skön kväll. Kram.

Greenchili sa...

BB: Jo, alla ungar är mutbara. Problemet är väl att ribban höjs hela tiden. Därför får man försöka låta bli, alternativt ge väldigt billiga mutor, om man inte är stenrik ;) Gör ju inte ungarna en tjänst heller om man mutar med fel grejor.

Har slappat hela kvällen, kollat lite på tv, pratat med ett par vänner. Det känns helt ok!

Gonatt, sov gott. Kram

beerbelly sa...

Nej sant man ska nog inte muta jämt.
Låter som en bra kväll :)
Ha en bra dag också. Kram.