fredag 28 december 2007

Reafällan

Jaha, då gick jag på det igen. Hade ett ärende till stan och "skulle bara gå och handla på apoteket". Gick förbi favoritaffären - som inte sponsrar mig och därför inte får skylta med sitt namn här - såg Klänningen...föll pladask. Självfallet inte på rea!

Jag tror att reor bara är till för att vi ska hitta allt det där nya, dyra, snygga som de precis packat upp. Har ni tänkt på att allt som är prisnedsatt hänger blandat med vartannat och har fula röda lappar överallt, medan det nya står/hänger prydligt och gärna färgkoordinerat? Jag föredrar prydligt och färgkoordinerat och kommer därför väldigt sällan hem med någonting för halva priset.

Det hör till saken att jag hade pengar att handla för, och därmed inte använder någon som helst kredit för mitt hemska shoppingbetéende. Kan ändå inte låta bli att undra om det inte vore liiite bättre för min plånbok ifall jag faktiskt tittar på prislappen innan jag väljer att bestämma mig för att en klänning är perfekt? Har jag väl bestämt mig så har jag bestämt mig, då är det den eller ingen alls. Känslan är ungefär "oj, de håller min klänning gisslan för 1400 kr, jag måste lösa ut den". Som tur är kom min lilla farmor till undsättning och lät mig komma undan med bara klänningskostnaden; hon köpte skor, halsband och en underbart glittrig blingblingsjal.

Nåväl, vad är pengar på banken när man blir vackrast på balen? *ler okynnigt*

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt att du är mänsklig ;).

Håller med om rean helt. De rear ju bara det de absolut desperat vill bli av med.

Haha har inte tänkt gisslan tanken än :)
Bra med farmödrar verkar det som. Vackrast på balen är onekligen en merit.
Låter som en bra köp om du är nöjd. Värt att spendera lite pengar på sig själv ibland. Särskilt om man har råd som sagt.

Ha en bra kväll.

Greenchili sa...

Haha mänsklig, det var en ny tanke ;)

Vänta bara, det kommer, en dag ser du Kostymen eller Skorna där och de är DINA och du vet att de borde sitta på dig och inte vara i butiken :P

Det är säkert ett jättebra köp, jag handlar väldigt sällan någonting alls men när jag väl gör det blir det ordentligt. Hellre få plagg jag trivs i än många plagg jag inte gillar egentligen.

Detsamma, nu ska jag se film!

beerbelly sa...

Inte omöjligt att du är mänsklig ändå väl? =)

Bra inställning tror jag. Jag kör helst på kvalité med. Tyvärr blir det ofta kvantitet med..
Mao är det ganska ofta jag ser något som är mitt..
Har bara inte tänkt så om det :).

Film låter bra. Ha det gott.

Anonym sa...

Hej honey ... om du någon gång kommer på vilket mitt "alter ego" är så kan du väl pls inte avslöja det ;) / ms40+

Greenchili sa...

BB: Jag har definitivt en navel haha =) Hade jag haft mer pengar kanske jag hade sett lite fler av "mina" saker på stan, jag också!

Kram

Ms40+: Hallå där tuffing :)

Jag har redan räknat ut det, tror jag. Självklart är det din grej det där. Har inget för att springa runt med andras hemlisar. ;) Läget under kontroll med andra ord.

God fortsättning!

beerbelly sa...

Hehe tur det. Tänk vad du skulle sakna att peta navel ludd annars? :)
Ha en go kväll. Kram.