onsdag 12 december 2007

Gimme the magic number

Nu blir jag sådär upprörd igen. Skaffade 3 abbonemang för mobilt bredband i September. Det har fungerat sisådär, men jag är väl ändå relativt nöjd. Det är inte fruktansvärt dyrt, det fungerar för det mesta och med lagom hastighet för det lilla jag gör på nätet. Tyvärr glömde de upplysa mig om att jag blir sökbar på det telefonnummer modemet är kopplat till. Det innebär att jag, som annars är hur noga som helst med skyddat nummer för att inte min adress ska hittas av kreti och pleti, numera finns hur synlig som helst för vem som vill leta reda på mig. Inte jättebra kanske.

Ringde till deras kundtjänst för att ta bort det. Systemkrasch, vänligen återkom om trettio minuter. Tack, verkligen. Detta är precis vad jag längtat efter att sysselsätta mig med två dar innan tentan. Jo tjena.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist. Hoppas inte pleti hittar dig. Har tänkt på det med när jag upptäckte att jag också var sökbar .. jag har ju inte hemligt nummer men jag har inte godkänt att de lägger ut mig heller.
Hoppas pluggandet går bra ändå.

Greenchili sa...

BB:Tack, de har såklart fortfarande systemfel och jag försöker ringa med jämna mellanrum... men plugga det ska jag väl ändå hinna med. Kanske :)

Dumma dumma dom!!!

Nu känns det bättre.

beerbelly sa...

:-D.

11 - Menea sa...

Det var kanske ingen som hade velat hitta dig...och nu gör du dig hemlig igen..så plugga i lugnet sweetie..kram

Greenchili sa...

Älvan: Japp, nu kom jag äntligen fram och deras fel var fixat. Phu. Kram sötaste!