torsdag 24 januari 2008

Chilin och karlarna

Innan jag och lillan resten till mobbo X så var Läkaren här på besök. Vid detta besök råkade han glömma kvar sina träningskläder, och det bestämdes att han vid första tillfälle denna veckan skulle hämta upp dem. Självfallet var det underförstått att vi skulle passa på att umgås lite grand också, det var ju så trevligt sist! Tillfället infann sig igår. Vi skulle träffas och prata strunt en stund efter lillans läggdags. Tyvärr hade jag, på grund av orsaker som går att läsa här, blivit väldigt upprörd. Jag bestämde mig således för att ringa och avboka sagda besök. Detta visade sig omöjligt då Läkaren glömt sin mobiltelefon hemma. Alltså dök han upp mitt i min gråtattack...

Av någon outgrundlig anledning finns det karlar här i världen som tror att en kvinna som gråter helst av allt i hela världen vill ha sex. Varför då? Nåväl. Jag är inte upprörd och känner mig inte kränkt. Kan inte ens påstå att jag är särdeles förvånad, men jag fann det ansträngande att utöver mitt redan upprörda stadium nödgas avsluta Läkarens besök smidigast möjligt så att han inte förlorade ansiktet och jag inte förlorade hedern. Jag är i ett förhållande, faktiskt, ett jag försöker hålla vid liv och är intresserad av att se en fortsättning på. Lång fortsättning, tack. Där inkluderas inga snedsteg, Läkare eller ej.

Jag kom upp från golvet utan några värre skador än rufsigt hår, tungan är utopererad ur örat och jag måste säga att jag är nöjd med mig själv. Har ingenting att skämmas över och har ordnat så att han inte har svårt att träffa mig igen. Jag är BÄST. Sådetså.

Men allvarligt talat. Vissa karlar, alltså!

6 kommentarer:

Per Edman sa...

Obegripligt!

Visserligen kan jag bli glad av sex, men det är ju inte samma sak som att jag vill ha det så fort jag blir ledsen.

beerbelly sa...

Bra att det ordnade sig. Du är verkligen bäst!
Vet inte varför män vill ha sex då..
men eftersom jag alltid måste ha åsikter om allt så kan jag gissa.
Vissa ser chansen när någon är utsatt.. Tror inte det är helt ovanligt att tröst slutar med sex heller för den delen.
Kan vara helt fel och kan lika gärna varit att han inte visste hur han skulle agera.
Starkt jobbat av dig oavsett. Hoppas det är bättre nu med !
Kram

Nollan sa...

All heder till dig, inte dåligt att lyckas med allt det där! Men jag har förstått att du är en tjej med resurser, så jag är inte förvånad :) Klart du är bäst!

Z sa...

Well done
Du är motsvarigheten till en gentleman:
Du fixade så att han inte skulle skämmas över att se dig igen :)

Greenchili sa...

Per: Ja, precis. Fast jag tror BB har en poäng, eventuellt.

BB: Möjligt att han missförstod sin position, faktiskt troligt. Jag tror inget ont om honom. Är glad att det slutade väl!

Nollan: Tack! Nu känns det härligt att resa iväg en vecka med familjen. Lugnt och skönt ska det bli!

Z: Snällt skrivet! Det kändes viktigt, särskilt som jag inte tror att han egentligen menade någonting illa.

Kramar laget runt!

11 - Menea sa...

what an asshole!!!! Du borde kasta ut honom med smärta i skrevet...han ska fan inte tas hänsyn till.
Jag ringer så fort jag har telefon hemma.Om 14 dagar..om jag har tur..
Skicka mig ett sms så jag får ditt nr igen, oki?