tisdag 8 januari 2008

Drygaste - inte en roadmovie ännu

Eftersom jag nu blivit hedrad av Drygastes närvaro bland bloggkommentarerna, får jag göra slag i saken och nämna honom i en blogg. Drygaste är en av mina bästa vänner; han är heltenkelt Den Drygaste Killen Jag Gillar.

Drygaste har ett gäng åsikter och en mängd ideer. Alla borde göra som Drygaste säger, då vore världen ett bättre ställe, tycker han; och då måste det ju vara så, för Drygaste har alltid rätt.

En av Drygastes mest ihärdiga åtgärdsprogram har varit att få mig att pladdra mindre. Inte bara för min skull, utan för omgivningens skull också - påpekar Drygaste ofta och gärna. Det är inte bara problem med mängden pladder, utan även pladdrets innehåll kan klandras, anser Drygaste och ger mig en mängd kloka exempel på varför och hur och vad som borde göras åt saken. Helst igår. Jag undrar ifall folk skulle känna igen mig om jag ändrade mig nu strax innan trettio. Självklart skulle jag må bra av det, inte tu tal om saken. Drygaste säger ju det.

Självklart har Drygaste rätt - det har han alltid. Jag gillar att höra ljudet av min egen stämma och tycker det är oerhört viktigt att alla förstår exakt vad jag menar och på vilket sätt. Det absolut värsta som kan hända är att de i min omgivning - såväl konduktörer som medresenärer eller familjemedlemmar (om vi råkar vara på tåget) - missförstår någonting jag har sagt. Fast ännu värre om de inte får veta exakt vad jag tycker är viktigt och varför. Oftast handlar det om någonting som hänt i mitt liv. Det är inte så att andras liv inte är viktiga, jag är bara oftast mindre insatt i deras liv och förväntar mig att de skall upplysa om de detaljer som kan tänkas vara viktiga/intressanta/roande/whatnot.

Jag börjar smått undra om andras liv är fruktansvärt tråkiga, eftersom de sällan pratar om dem högljutt på tåg. Tur då att de bloggar om dem istället!

Nå, Drygaste har då åsikter om det mesta och alla dessa åsikter är självfallet välgrundade och underbyggda och alltvaddetnukanvara saker är för att vara rätt! Drygaste har bara ett bekymmer och det är just att han är så fantastiskt dryg. Han är en sådan person som gärna väntar med att tala om för dig att han upptäckt att du har fel tills du har fått den tvivelaktiga förmånen att trampa i klaveret ännu en gång. Gärna så att han har möjlighet att garva lite. Eller mycket. Ett gott skratt förlänger livet, menar Drygaste och letar efter fler tillfällen att ha trevligt på andras bekostnad. Självklart är inte Drygaste elak, inte så att det stör åtminstone. Han är omtänksam och belevad, trevlig och oklanderligt klädd (sistnämnda viktigt). Däremot är han - som tidigare nämnts - oerhört...fantastiskt...nästan löjligt dryg.

Pet pet. Peta på. Du. Titta - du hade fel. Pet. Jag hade rätt.

Han är dessutom proffs på att undanhålla information, tills du har tröttnat på att efterfråga den. Men det får bli en annan blogg. Denna - upptäckte jag nyss - är så dryg att jag kommer somna när som helst. Summan av kardemumman: Ingen glad Chili utan sin Drygaste. Få det att gå ihop om ni kan :) Suss sött!

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Det var mycket info vid den här tiden :-)
Låter onekligen som ni är bra kompisar och att han är dryg ;-)
Ha en godnatt och en bra dag imorgon!

Greenchili sa...

Hoppas han tar det på rätt sätt bara :) Alltid lite risk det där, när man skriver om nån som läser. Jaja.

Idag är onekligen en ovanligt bra dag! Kram

Z sa...

Hmmmm.....undrar om beerbelly....hmmm....

Det var husomhelst en riktig pärla till bloggpost :)

Anonym sa...

Åh, jag bara älskar när folk gör som jag säger. Hehe.

Allt var kanske helt sant om undertecknad, men men lite får man ju tåla, vilket man också gör givetvis.

I mångt och mycket var det rätt, såklart.

Må väl.

Anonym sa...

Men åh, vad jag inte gillar fel i min kommentar ovan. Skulle givetvis vara:

"Allt var kanske INTE helt sant om undertecknad, men men lite får man ju tåla, vilket man också gör givetvis."

Får skylla på klockan och/eller trötthet.

Greenchili sa...

Drygaste, det är bra att du tål en del - klockan går för övrigt utmärkt att skylla på ;)

Jag förbehåller mig alltid rätten till artistisk frihet i bloggen :P

Kram!