tisdag 15 januari 2008

Tågblogg I

Kan ju lika gärna numrera den, eftersom jag antar att det blir åtminstone en tågblogg till :)

Vi kom i väldigt god tid, fullpackade med prylar och väskor och fika. Liten förvirring angående vilken vagn vi skulle till, varvid en förbipasserande man tillfrågades om detta. Han hade stenkoll, han skulle nämligen köra tåget ;) Fick specialbehandling, lokföraren kollade exakt var vi skulle sitta. Hur trevlig som helst! Han fick ett äpple, bara för att.

Dottern sysselsätter sig med BK-leksak och medhavda fikan. Tur att vi sitter precis bredvid en toalett. Hehe.

Sitter nu och nojjar över att jag kanske råkar missa vårt byte. Vore inte jättetrevligt att hamna fel och kanske få böta för att jag slumrat till :S Får inte hända. Kan inte hända, inte 2008 =)

Uppdaterar senare, tjingeling!

Edit 15.00: Oups. Lokförare kom förbi med mobilnummer "Hör av dig så att jag vet att du kommit säkert fram". Hmm. Njae?

Edit 16.36: Mamma..hur många minuter är det kvar nuuuuu då?

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt att sitta på tåget. Hehe ja tur att ni är nära toan.. kan bli lite jobbigt där med förstås..
Äh det är ingen risk att något sådan händer 2008. De ropar väl upp när det är byte osv med.
Ser fram emot nästa uppdatering :-)
Ha det bra sålänge!
Kram

Anonym sa...

Nu tycker jag att du skall ge lokfören en chans. Det finns män som ger ut sitt telefonnr utan intentioner. Du är ju fri att ge honom en pungspark om jag skulle ha fel ;)

Greenchili sa...

BB: Är vi inte framme snart? :P Jodå, kommer snart blogg om när vi kom fram, och vart :)

Darktroll: Alltså..eh..nä. Hela påståendet kittlar min skrattnerv, hehe. När vi gick av tåget kom lokf. fram och poängterade hur otroligt trevligt det var att träffas. Verkligen. Med ett leende som gjorde att jag var rädd att bli uppäten. *rysa*

Anonym sa...

Det är ju bara att slänga hans nr så är hela saken utagerad och så får du hoppas att han inte dyker upp någon mer gång i framtiden. Jag hade ju helst velat att du skulle testat hans intention genom att skickat ett mess och berättat att ni kommit fram säkert. Det handlar ju om att ha en tro på mänskligheten =)

11 - Menea sa...

mr jekyl, dr hide...du e rolig att läsa sweetheard :-)

Greenchili sa...

Älvan: Inte för att jag vet exakt vad du menar, men det är härligt att jag lyckas roa dig *puss*

Greenchili sa...

Darktroll: Man måste inte vara mer än lovligt naiv för att fortfarande hysa en viss tro på mänskligheten. Däremot tror jag inte på mänskligheten längre, bara på enskilda individer. Han är inte en av dem ;)