tisdag 1 januari 2008

2008 här kommer jag!

Nyårsfirandet var som vanligt lugnt. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, då Älvan tyvärr fick förhinder och inte kunde komma hit. Jag och Drygaste satt och tjurade ett tag, sen försökte vi göra det bästa av saken. Maten var åtminstone god, kom vi på. Stod ute på balkongen och skålade mellan 23.45 och 00.15...min utsikt är helt ok! Tyvärr hade vi redan pratat om allting de senaste dagarna (läs: nätterna) och fick försöka hålla samtalet flytande genom att diskutera nyheter.

"Bhuttos son har tagit över. Han är bara 19 år, men det är hans pappa som håller i trådarna helt klart."

"Jaha. Vilket fint väder vi har."

Tillsist satt vi mest och smsade/ringde en massa andra människor. Drygaste skämdes över att det bara var vi två här och hittade på att vi varit många och att folk "droppat av". Han passade på att försöka tala förstånd med någon tjej han träffat på nätet, mellan halv två och två ungefär. Sen hade vi åtminstone det att prata om.

"Vilken idiot. Eller hur?"

"Ja, jag håller på dig."

Halv fyra åkte han hem till sitt och jag konstaterade att det åtminstone blev 1/3 mindre disk att ta hand om. 2007 slutade som det började, med andra ord. Skönt att vara av med det skräpåret!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist att ni blev färre särskilt som ni snackat så som du säger. Maten lät väldigt god ändå :).
Hoppas och tror att ditt 2008 blir ett kanon år :)
Kram.

Anonym sa...

Trevlig meny, men trist med uteblivna gäster. Jag jobbade - var väl sådär kul. Inte alls. Men malmös fyrverkeri gick bra. Dessvärre har personkretsen på min arbetsplats benägenheten att hispa upp sig och behöva lugnas vid dylika händelser så mitt fokus rubbades en smula.

Gott Nytt år på dig! Det här ska bli ett riktigt bra år.

la linda sa...

synd att inte älvan kunde komma men bra att inte drygaste lämnade dig i sticket. stooor kram.

11 - Menea sa...

älvan svek gänget...hon var där hon var och rökte en oändlig massa cigaretter istället.
Nu blir hon av med internet o telefon på ett tag...kanske lika bra det..så får hon göra nåt vettigare än tycka synd om sig själv i sina inlägg.
Snart kommer våren <3 då älvorna ska dansa igen
puss

beerbelly sa...

Hacka inte ner på dig älvan. Du skriver ju om dig och ditt liv. Det gör att det är intressant läsning både i topp och dal. Kul om det känns mer positivt ändå förstås :)
Sorry chili att jag kommenterar kommentarer här med =).

Greenchili sa...

Ulrica:

Jag klagar alltså inte på den gäst som kom. Drygaste och jag brukar alltid ha väldigt trevligt. Var nog mest förväntningarna om mera sällskap som sänkte oss något. Ja, det kommer definitivt bli ett ovanligt bra år :)

La Linda: Ja, det var tråkigt, men vi får träffa Älvan en annan dag :) 2008 kommer var dag att kännas som fest jämfört med 2007, det är jag nästan säker på. Drygaste är stabil. Stooor KRAM tillbaka!

Greenchili sa...

Älvan: Sånt händer faktiskt. Nu när jag tänker efter var jag bjuden på en fest som jag tydligen glömde bort och satt och tog det lugnt med Drygaste istället. Jaja, vi hade nog inte kunnat gå dit ändå :)

BB: Det gör jag jämt. Tycker bara det är trevligt när folk umgås hos mig =)

Kram till er!!!