fredag 4 januari 2008

Bort med filtret

Någon sa att snus är som att ha ett filter mot verkligheten. Nu tror jag att jag vet vad de menade. Allting verkar helt plötsligt mycket mer "på riktigt", lite mer skrämmande och lite mer "in my face". Sista prillan igår; tack för denna tiden men nu räcker det. Jag kan sannerligen inte fortsätta med att belasta mig själv och min hälsa med sådant skräp!

Onico i en vecka, sen ska det också bort. Snart 30, då kan det väl vara lagom dags att slänga sin snutte?

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Nu tycker jag inte vi ska hacka ner på det för hårt och säga vissa åldrar .. ;)
Räcker att konstatera att det är bra jobbat och bra plan. Hoppas det funkar. Jag ska snusa slut det jag har till att börja med och dryga ut det sista med onico tänkte jag. Tror inte jag klarar cold turkey riktigt.
Det är rätt år för att sluta helt klart!

Greenchili sa...

BB: Sorry, tänkte inte på det ;)

Jag bestämde mig runt jul att det var dags att sluta, snusade slut det sista igår och börjar med onico idag. Det är inte bruk när man tillockmed snusar på nätterna. Har räknat ut att jag sparar över 14000 per år nu när jag slutar. Skandal! Skönt att vara av med eländet :)

beerbelly sa...

Hehe det är helt ok förstås.
Nej det är aboslut rätt att sluta oavsett ekonomi osv. Hälsan blir ju bättre och att ekonomin gör det är bonus.
Tror på dig förstås!

Nollan sa...

Välkommen till verkligheten :) Det ska säkert gå bra att stanna här, det är inte så farligt som det kanske verkar till att börja med. Om inte annat måste väl 14000+ vara en motivationsfaktor som heter duga, är det så himla dyrt?!
Ha en bra och snusfri kväll!

Anonym sa...

Visst är drogbruk ett värn mot verkligheten, man får vara glad att det inte handlar om värre saker än nikotin. Nuförtiden får plain kaffe duga för min del, men nog var man lite "avsides" och bättre betraktande när man tog del av verkligheten med en cigarett i handen. (Och då pratar jag om den rökande ulrica) Denna kväll filtrerar jag verkligheten med hjälp av parentesbeteendet vinande.