söndag 6 januari 2008

Galenskap, eller Ensam Hemma III

Nu har jag lagat två sorters soppa och städat så mycket som det bra gärna går utan att röja undan alla pojkvännens prylar så att de hamnar i en stor hög nånstans. Han stenvägrar såklart att ha en egen låda här. Då kunde någon tro att han bodde här *tsss*. Vad skulle det ge för signaler till ...ehh...nån... egentligen?

Snorar och snörvlar, delvis på grund av saknad och längtan efter min älskling, men först och främst på grund av Drygastes förkylning, som han så generöst delat med sig av. Tack tack.
Är helt galen av abstinens. Vore det inte för att jag vet att snus är ren ondska skulle jag trotsa vädret och ge mig ut för att införskaffa en dosa gift. Tur att jag är upplyst. Just say no!

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Jobbigt, verkligen. Hoppas du sover gott och att det känns lite lättare imorgon.
Kram.

Nollan sa...

Vad duktig du är, fixar och grejar. Hoppas förkylningen snart ger med sig och att du inte behöver sakna och längta allt för länge till.

Greenchili sa...

BB: Ja, det var jobbigt igår och nu känns det lättare. Tack :)

nollan: Känner mig inte duktig alls, bara snorig. Fast lite bättre idag :) Behöver bara sakna o längta i några dagar till, så det ska säkert gå!

Hoppas ni får en trevlig kväll.

Z sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Z sa...

Är bloggen enda stället där en ensam mamma kan få lite cred och erkännande? Hoppas inte! En vän undrade någon gång om han kunde sluta susa, för han snusade så att han mådde dåligt tillslut.....samma kväll som han gick och tänkte råkade han se en bils registreringsbokstäver på gatan: NUU
och då hade han liksom inget val, sade han. ;) Han fick tvärsluta.

Tips:
Högst uppe på bloggen har du en list: Navigation bar, med bl a "Sök i bloggen". Denna list är nu blå. Vill du ha den blå eller ändra färg?

Gå in på Mall och sedan Sidelement
Ovanför
"Livet, universum och allting(rubrik)" står "Navbar".
Klicka på "redigera" och välj mellan fyra färger.

Annars är blott flott :)

den 7 januari 2008 15:46
Radera

Greenchili sa...

Tack för tipset Z, jag är klart mer sugen på solbrun navigation bar :)

Vad gäller snusandet så blir jag mer och mer envis ju värre abstinensen blir. Abstinens betyder att snus är kass!