måndag 21 januari 2008

Nikotinknarkarens avtändningsbekännelser

Nej, det är inte min post, så sluta lägga den i min låda - ville jag ha den kunde jag väl ta den själv nere i trappan där den har legat sedan igår! Gör mig inga tjänster just nu, det är bara jobbigt och ansträngande för mig att ta med posten ner igen. Jag känner mig antastad när ni lägger saker i min låda som inte är mitt. Här bor ingen man, bara jag och min flicka - så låt mig vara ifred!

Orkar inte vara perfekt, ta saker med några klacksparkar. Är inte världens bästa mamma längre. Reagerar inte konsekvent, är inte underbart förstående hela tiden jämt jämt. Stackars lillan, men jag försöker förklara - det är inte hennes fel. Mamma blev lite för irriterad, lite mer än vanligt. Skönt att det inte är värre än så, skulle jag tro. Ändå ledsen, ledsen och abstinent och avtänder. Skillnaden mellan att vara föredetta brukare och att vara avtänd missbrukare är väl stor? Jag är missbrukare, från att ha haft snus konstant inne så har jag nu inget nikotin alls sedan 17 dagar. Tar det aldrig slut, detta helvete? Känner mig gravid fast jag inte är det. Gråter, gråter, ledsen... svullen, tjock, ful, dum i huvudet. Ta bort mig!

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Förstår otroligt väl att det är jobbigt. Men du är stark!
Fatta vad nöjd du kommer vara om ett tag. Håll ut nu när du troligen gjort det värsta.
Ha en så bra dag det går!
Kram

Greenchili sa...

Tack BB, jag vet att du har rätt. Några minuter senare är allting bra igen. Kombinera abstinens med pms är nog ingen bra idé :S men vad gör man? Det finns inget bra tillfälle att sluta, vad jag kan utröna. Nyss hemkommen från skön promenad, kanske bloggar igen senare med några halvkassa bilder från den :)

Kram, ha en fin dag du med!

beerbelly sa...

Alltid kul med bilder. Sant det finns inga bra tillfällen egentligen.
Tack. Kram

11 - Menea sa...

hmmm..har du lagt av med placebo oxå?
Efter tre veckor är det bara invanda behaviour som sitter kvar och ställer till det, inte brist på nikotin.
kram

Greenchili sa...

Älvan: Hej älsklingen..jo, jag slutade med placebo efter bara tre dagar. Fattade inte meningen med det. Dyra pengar för en påse utan innehåll, vaddå liksom?

Puss

11 - Menea sa...

Jag låter mig luras både av empire SM och signalerinsvägar i min hjärna. Inte riktigt redo att ge upp snutten.
kram