onsdag 2 januari 2008

Vargtimmen

Ibland när jag somnat vid sagodags vaknar jag runt 3 och börjar tänka. Jag har för mig att det kallas vargtimmen, den där mellan 03.00 och 04.00. Alla möjliga sorters tankar dyker upp då, men särskilt sådana jag försökt låta bli att tänka. Just inatt känner jag en stor saknad efter min pojkvän. Inte så märkligt kanske, eftersom han varit borta länge nu, men jobbigt. Även konstruktiva tankar har, tack och lov, en förmåga att komma till mig under denna timme. Problemet är väl att jag inte orkar ta tag i dem, de bleknar bort i takt med att dagen ljusnar. Skönt att det är vinter, då är det iallafall mörkt längre ;)

6 kommentarer:

la linda sa...

så sant så sant. visserligen bra att tänka också på sådant man medvetet försökt glömma bort, så länge det inte går till överdrift förstås. kram och godmorgon!

beerbelly sa...

Jag vet flera som har anteckningsblock bredvid sängen av just den anledninegen. Har hänt masssa gånger att jag löst problem på jobbet vid den tiden tex. Då är det lätt att glömma om man inte får det på papper.
Hehe jo skönt att det är mörkt, verkligen ;)
Ha en skön mörk dag.

Greenchili sa...

La Linda: Det är lätt att det går lite till överdrift just under den där timmen, tyvärr. Tack, Kram och god..eh..lunch? hehe

BB: Jag har funderat över att ha det, men jag måste nog städa undan det som redan ligger där, annars kommer allting bara att rasa ner på golvet. Inser att jag har ganska välstädat i resten av lgh, men i mitt rum ser det ut som kriget.

Vintern är ganska mysig, halkolyckor och förfrysningsskador undantagna, men visst är det lite väl mörkt ibland. Kram och ha en fin dag :)

Z sa...

Såg några snöflingor när jag väntade på bussen i Malmö imorse, men det kan ha varit en illusion.

Greenchili sa...

Z: Kollat på nätet och tydligen ska det snöa i Malmö idag, det behöver alltså inte ha varit en illusion. Däremot gissar jag att det töar bort ganska snart, med tanke på att temperaturen ska ligga runt 2 grader nu. Blir kallare inatt :)

Z sa...

off topic
men har du märkt en grej?:
Endast blogspot-ares bloggar blir numera länkade till (och möjligen wordpressares) här i kommentarraderna.

Jag skrev ett inte så nådigt brev till Google Blogspot support group.

Annars kan man gå in till Blogger wish-list och scrolla ner till "or suggest a new feature:" och klaga där, om man orkar.