tisdag 15 januari 2008

En liten chili

Pojkvännen, aka mr cutey cute, har åkt till jobbet. Det dröjer flera dagar innan vi ses igen, men denna gången är det inte alls lika svårt för mig som då han åkte på sin korta långresa. Visserligen är det bara hälften så lång tid vi är ifrån varandra, men det beror nog inte bara på det. Nu vet jag ju att han verkligen hellre hade velat vara här. Av någon anledning är det skönt.

Läkaren var på besök och vi passade på att förena nytta med nöje genom att gå och träna tillsammans på mitt gym. Intressant insikt: läkare är inte allvetande. Inte ens om människokroppen. Bjöd på mat här hemma, blev en improviserad måltid bestående av pasta (vit fiber), stekt bacon och jordärtskockor samt morot stekt i baconfettet. Det var så grymt gott! Note to self Köp mer jordärtskockor!

Dottern började på sin aktivitet idag. Tyvärr skadade hon sig ganska tidigt så vi fick avbryta och åka hem. Ingenting allvarligt alltså, hon kommer att bli fullt återställd inom kort och inget läkarbesök behövdes (intygades av Läkaren ;). Trist att hon skulle skada sig, om än lite, just när vi ska resa. Inte till värmen, utan en kort-kort resa till släkt norröver. Skönt att komma hemifrån en liten stund. Datorn får följa med, samt mitt Magic Number-modem, så det blir troligen precis lika mycket - eller lite - Internet och bloggande som om jag vore hemma. Med lite tur blir det tågbloggande. Det har jag länge velat prova, verkar populärt!

Jag kommer inte att börja snusa igen. Vill inte. Snus är ondska och jag vägrar vara dess slav!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Lättare när det är du som är borta med gissar jag.
Är jordärtskocka och kronärtskocka samma sak?
Gillar kron tror jag ..
Lät gott.
Trist att dottern skadade sig :(. Hoppas det är bättre idag.
Tågbloggande är fint :)
Du är stark mot snuset.. mitt minskande går sådär men försöker blanda in onico..

Ha en superbra dag!
Kram

Greenchili sa...

BB: Nej, jordärtskocka är inte alls detsamma som kronärtskocka. Märkligt att så få verkar ha koll på den. Det är oerhört gott att göra soppa på jordärtskocka, det går dessutom utmärkt att äta den kokt, stekt eller wokad. Tyvärr blir den snabbt lite grå i färgen om den inte tillagas korrekt, eller får ligga framme skalad för länge.

Dottern mår bättre idag redan :) Allting ordnar sig!

Angående snus så måste jag bara säga "fy vilket förbannat äckel-gift". Sen är det bra med det. Onico är visserligen utan nikotin, men jag har helt enkelt inte råd att lägga 20+ kr på placebo varje dag. Lycka till med nedtrappningen.

Kramar

Nollan sa...

Jepp, jorärtskocka är supergott, särskilt som soppa mmmmm. Trevligt att kunna förena nytta med nöje när man har besök och det känns betryggande att inte "ens" doktorn kan allt om kroppen. Mänsklighet är en dygd, även hos doktorer ;) Skönt att saknaden inte känns lika svår denna gång. Ha en riktigt bra resa!

11 - Menea sa...

...finns värre saker att slava under än snus, sprit och droger, bejb
love ya