tisdag 22 januari 2008

Jag skuttade en afton

Det lät kul, tyckte jag. *skutt skutt skutt* :) Sanningen är den att jag hoppade, slog och sparkade massor igårkväll. Bara i luften, såklart, men väldigt våldsamt vill jag lova! Imorse insåg jag missen med intervallsträning när man är snuvig - min hals känns öm och jag har huvudvärk.

Ett av mina många problem, inte fel direkt bara problem och det mest för att jag inte lyckas styra det så bra, är att jag är envis. Jag har mycket att lära ut till mulor och sten, för att parafrasera Robert Jordan. Hela den här sluta-snusa-historien har gjort mig aggressiv, lättirriterad och - som tidigare nämnts - uppsvälld i kroppen. Eftersom jag inte kan börja snusa igen, då jag som sagt är envis och bestämt mig för att det inte är ett alternativ, har jag börjat med extra promenader. Jag litar såklart inte på att det räcker, så ovanpå det blir det hårdträning på gymmet.

Har planerat att träna idag också, fast först ska jag tvätta, ringa Magic Number's kundtjänst och få rätt på min utgående epost *spy galla över eländet* och äta lite. Ha en bra dag!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Envishet är en dygd... oftast :-) (hoppas).
Låter som du klarar dig bra ändå. Kanske blir väl mycket träning men sålänge du mår bra och äter massor så ..
Enda felet var väl intervallträningen då som sagt. Måste ta det lugnt när du inte är bra. (Gjort samma fel massor med gånger förstås... lättare att säga till andra :-))
Hoppas du får en riktigt bra dag!
Kram

11 - Menea sa...

Du? Har du inga skoluppgifter att göra? Du vill inte lämna allt till 5 dagar innan tenta, sweetie..Känner för att irritera dig lite...mwooahhaaa

Anonym sa...

Hur faen kan man skriva ett blogginlägg som innehåller begreppen tjock, ful och dum i huvudet utan att ens nämna Drygaste!? Nästan så man blir irriterad och besviken. Och ja, ännu drygare såklart.

Greenchili sa...

BB: För mycket träning, ja. Vaknade imorse och trodde jag hade fått lunginlammation - det gjorde så grymt ont när jag andades. Sen kom jag på att det inte alls var lungorna som smärtade, det var ryggen. Jag har alltså lyckats få en fruktansvärd träningsvärk i ryggen! Läge att koppla av. Blev bara 1 timmes promenad idag. Hoppas du har det fint idag :) Kram

Älvan: Faktiskt är det ganska lugnt just nu gumman, har ingen stress alls. Ska läsa lite mer intensivt från och med februari :) Kramar

Drygaste: Av alla dryga inlägg... har du ingenting vettigt att skriva någonsin? Nä, för då hade du skaffat dig en blogg, ditt dryga helvete :P Kram på dej vännen!