onsdag 16 januari 2008

På besök hos bror

Jag har hittills inte, vad jag kan minnas, skrivit vart vi reste. Vi är för första gången och hälsar på hos den av mina bröder som flyttat längst hittills. Det ändrar sig snart, men det är mindre viktigt :)

Min ena bror, aka mobbo X, är lite av en bohem och väldigt mycket av en ungkarl. Han festar ofta, städar sällan och lever ensam med sina katter. Jag har slutat bry mig om att lära mig flickvännernas namn, åtminstone sålänge han fortsätter kalla relationerna för "kravlösa och avslappnade". Orka?

Min dotter älskar sin "mobbo X" (vi kallar den andra "mobbo Y", i brist på fantasi). Hon är så tokig i honom att hon hellre reser och hälsar på honom än gör i princip vad som helst annars. Försök locka henne från mobbo X med godis och bered dig på att misslyckas. Locka med lekland och utlandsresor och förlora stort! Möjligen kan en egen kattunge distrahera henne för en stund. Problemet är att mobbo X har två stycken ulliga, gulliga kattungar. Trist läge, alltså.

Det första vi gjorde vid ankomsten var att städa. Min bror hade fest i lördags och resterna av den var synliga över, på och i precis hela lägenheten. Fast då hade redan flickvän wossname städat tidigare under dagen. Vi hade såklart redan storhandlat på vägen hem, men middagen blev väldigt sen då hela köket var belamrat med disk och gamla burkar.

Nu har lillan somnat, jag och bror har pratat om livet, universum och allting och nu ska vi strax sova. Det är en natt imorgon också.

6 kommentarer:

la linda sa...

hej söta! nu har jag varit alldeles för självuppatgen och förälskad och inte kollat in och kommenterat på ett bra tag. ska skärpa mig! ha en bra dag, kram!

beerbelly sa...

Låter som en trevlig bror som inte har så stora krav..
Kul att lillan trivs och gissar att han tycker det är roligt med.
Det var inte lite ni samtalat om minsann ;-).
Ha en superbra dag!
Kram

Z sa...

Kul inlägg
Din dotter kanske blir den där länken mellan dig och Mobbo x :)
Hon får översätta er emellan (om hon pallar)

Greenchili sa...

La linda, sötnos, det är ditt jobb att vara självupptagen när du är förälskad. Annars vore det inte sunt! Fast klart roligare när du tittar förbi ibland :)

BB: Ja, han är härlig. Vi har alltid massor att avhandla, mer lär det bli innan vi åker hem igen på fredag.
Ha en härlig dag! Kram

Z: Vi kommunicerar väldigt bra utan tolk. Vi älskar honom båda väldigt mycket :) Kram på dig!

11 - Menea sa...

använd din tid där, love, som om det var de sista minuter du får..
love ya

Greenchili sa...

Älvan: Älskar dig också <3