måndag 7 januari 2008

Energi

Sedan snusstoppet har jag blivit piggare. Vissa skulle nog kalla det "smått dampig" medan andra skulle skratta och säga "vaddå smått?". Det blir svårare för mig att tagga ner, sitta still och exempelvis skriva blogg. Onlinespelet jag brukat spela har fått stryka på foten. Det finns ingen ro till att bara sitta och göra ingenting!

2008 är sannerligen ett välsignat år redan. Jag, som tidigare varit tröttast av alla, har fått outsinlig energi. Det var inte så svårt att sluta snusa som jag trodde, och dessutom kan jag glatt konstatera att det blir en resa till värmen även för min del ganska snart!

Nu ska jag bara lista ut vart jag ska göra av all denna extraenergi. Nån som behöver?

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Skön läsning. Dmapar eller inte. Energi är riktigt bra att ha :-).
Skönt med resa till värmen också, ännu mer att se fram emot.
Starkt att hålla i snus stoppet med!!

Försök att vila lite om du inte är kry trots extra energi.
Ha en bra kväll.
Kramar

la linda sa...

jag kan bara hålla med! extranergi? gör allt s♪dant du skjutit på fór att du itne velat, orkat, haft tid..eller har du redan gjort allt det? kram och god underbar 2008 morgon.

Anonym sa...

Japp! Skicka till Fru Sömntuta, Huset på landet, 123 45 Bonnvischan.

Jag betalar bra. Vilket kontonummer? *ler brett*

Greenchili sa...

BB: Jag är så stolt över mig själv, inget snus på jättelänge och jag vill inte ha heller! :D Var på gymmet idag men tog det lugnt, precis som du ordinerade ;)

Linda: Tja, problemet är väl att folk inte riktigt har så lätt att smälta ifall det dammsugs och rumstreras om mitt i nätterna när de vill sova :P Annars hade jag kunnat hålla igång hur mycket som helst!

Hosanna: Du anar inte. Jag byter, helt utan kostnad, mot tre timmars avkoppling utan ryck i benen!

Kram allihopa, får se om jag uppdaterar bloggen lite senare ikväll - annars ha det så bra :)

Anonym sa...

Tycker det skrivs för lite om undertecknad nu för tiden. Åtgärd kräves.

beerbelly sa...

Låter helt suveränt :-D
Grattis och bra jobbat så här långt.
Bra att du tog det lugnt med. Inte bra att presse pulsen för mycket när man är förkyld/kan ha infektion i kroppen.
Hoppas kvällen är lika suverän som dagen varit :-D. Kram

Greenchili sa...

Drygaste: Sluta jobba så förbenat o börja dyk in oftare istället. Om du var här skulle det minsann skrivas om dig ;)

BB: Kvällen hittills perfekt. Skriver snart, hoppas jag!

Kramar till er båda :)