söndag 20 januari 2008

Truten

En "mås" som har ett märke vid näbben och är ganska stor är en trut, inte en fiskmås. Fiskmåsar är mindre än trutar. Det kan vara bra att veta, eller hur?

En promenad vid stranden ger så mycket mer än att gå på gymmets löpband en timme. Själen får sitt, den också.

Det är synd om människan som inte tål att se lycka längre, den som är bitter och bara ser ont var än glädje och kärlek finns. Tråkigt också för dem som är inärheten och ser det, särskilt för den som kanske är för liten för att värja sig mot eländet. Jag önskar dig ro, kära.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Utomhus aktiviteter är alltid bättre. Precis som du säger får man mer än träning då.
Ser fint ut och kan faktiskt vara trevligt på vintern/hösten med.
Viktigt att leva i nuet och se lycka med. Håller med mao. Det är något jag tränar på.. kan nog bli bättre.
Det är ju ett suveränt år trots allt!
Tänkvärda ord.
Ha det gött.
Kram

Nollan sa...

Få saker om någon är värre än att inte kunna se och ta emot den glädje och kärlek som finns. Möjligen om det får konsekvenser för de värnlösa små. Strandpromenad är lisa för själen.
Tack för informationen, veckans fågel är truten ;)
Kram

Greenchili sa...

Snabba var ni, bägge två!

BB: Det är någonting jag också arbetar på. Inser dessutom att jag har varit dålig på att ta egna initiativ till att gå ut i naturen. Det ska bli ändring på det!

Visst är det ett underbart år :) Kram

Nollan: Japp, truten är veckans fågel - synd bara att veckan snart är slut ;)

Jag hoppas innerligt att jag alltid kommer att unna andra kärlek, även då jag själv råkat illa ut. Fast jag hoppas såklart inte råka illa ut :)

Ha en trevlig kväll!

beerbelly sa...

Hugger som cobror ;-).
hehe veckans fågel ..
Ha en mycket trevlig kväll du med!