lördag 19 januari 2008

Moussaka och catwoman

Efter en tur till gymmet bestämde jag mig för att använda lördagen till matlagning. Kom hem med både ingredienser till min fisksoppa, brysselkålssoppa och moussaka. Dessutom fick jag för mig att köpa tigerräkor och thaisoppa samt ett urval goda ostar. Sluta snusa gör mig matgalen! Tre kilo plus på två veckor. I denna takten går jag upp 78 kilo på ett år, vilket min pojkvän omtänksamt nog påpekade då vi, till största delen utan framgång, försökte prata via Skype ikväll. Tack. Verkligen.

Varken jag eller Drygaste orkade med utgång. Vi bestämde oss istället för en lugn hemmakväll på varsitt håll. Farmor ville gärna ha sällskap, men min moussaka svalnade inte tillräckligt snabbt för att en tur bort till farmor skulle vara lönt ikväll, så den får följa med mig dit som lunchtillbehör imorgon istället :) En omgång till på gymmet imorgon blir bra. Kanske kan jag få stopp på viktökningen innan det blir för illa. Snus ska jag iallafall inte ha. Punkt.

Kollar på Catwoman, får uppdatera senare ifall jag kommer på nåt mer, annars får ni ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Wow du skojade inte om matlagningen :-)
Förutom bryssxxxxsoppan så lät det riktigt gott med ;-).
Tror inte du ska oroa dig för de 3kg heller. De försvinner nog när suget lägger sig.
Tror ni gjorde rätt som skippade utgång. Inte mycket folk ute den här helgen här åtmisntone..
Kollade catwoman med .. snl nu är bättre :)
Skype har jag inte testat... finns ju andra voip (voice over ip) program som är gratis och funkar bra med. Enklare tom.. så länge man bara ska prata med en/några personer.
Låter som du haft en helt ok dag ändå. Hoppas kvällen är lika bra!
Kram

Greenchili sa...

BB: Nej jag skojar inte om livsviktiga saker som matlagning :P Tycker gott att du kan testa min brysselkålssoppa innan du dömmer den!

Ge mig några alternativ till Skype, tack. Jag står inte ut längre! Måste få veta om det är mitt trista internet eller om det är programmet det är fel på. Helst innan jag blir galen och kastar ut min MacBook genom fönstret.

Kvällen var underbar, tack :) Hoppas din kväll också var fin och att du vaknar ok idag - förhoppningsvis inte såhär tidigt!

beerbelly sa...

Hehe sant det är livsviktigt!
Nja det är att rubba cirklarna rejält att äta brysselkålssoppa.. men visst en sked och smaka kan man alltid göra.
Ventrilo har jag kört. Det funkade ganska bra. Kan bli lite eftersläpning ibland men oftast inte.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29773
Viktigt att bägge har samma version laddat och att en av er startar en server som den andre kopplar upp sig mot.
Annars sök på gamevoice och/eller voip. Men prinicpen är samma på alla.
Vaknade inte så tidigt som tur var :)
Kul att du hade en bra kväll. Min kväll var riktigt bra med.
Ha en superbra dag idag med!

11 - Menea sa...

gummis, du behövde faktiskt gå upp i vikt..