fredag 14 mars 2008

Oj, vad förvånade* vi blir!!!

Ajajaj amerikaner! Marknaden är sur, efterfrågan är seg och sjunkande, konsumenterna pessimistiska, allt är skit. Hjälp hjälp, vi klarar inte mer! Sänk räntan!!! Jaha. Inflationen går upp, fortfarande utan att konjunkturen tagit fart. Fler och fler arbetslösa. Hoppet (för börsen) är att siffror kommer in och visar någorlunda förändrade värden, åt det positiva hållet. Alla handlar på känsla...mest panik.

Är det bara jag som undrar ifall de som genomled 70-talets stagflation har tackat för sig, gått hem och dragit täcket över huvudet istället för att höja ett varnandets finger och sätta stopp för eländet innan det gått för långt? För nu är det bannemig kört, vi är redan där. Idioter!


Vad var det jag sa? Vissla på grodor, ja.

*För ett annat inlägg om guldfiskminne se här.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe vad arg du blev :-). Har du investerat i amerikanska bostadsmarknaden eller något tro.
Håller med om att det verkar misskött. Men ekonomin som den drivs i dagsläget kan nog inte bli annat än cyklisk.. upp ned upp ned.
Ha det gött.
Kram

Greenchili sa...

Nej, jag har inte investerat annat än att jag satt mina små besparingar på ett räntebärande konto. Är inte intresserad av att följa marknadens nycker just nu :)

Tyvärr förstår de inte att cyklisk marknad är av nytta, de försöker motverka dalarna och misslyckas kapitalt. Effekten blir istället den motsatta. Irriterar mig lite på att de är dummare än de behövt vara, få de inte ganska bra betalt?

Detsamma min vän, kram // Chilin

beerbelly sa...

Jo de lär ha bra betalt :). De har betlat för att hålla uppe ekonomin tror jag ...
Jag kan inte så mycket om det.
Tack min vän.
Kram

11 - Menea sa...

detta är för tungt för mig..