lördag 1 mars 2008

Ensam hemma V, hemmaspa

Stressigt har det varit, minst sagt, men nu tar jag hand om mig igen. Lustigt hur lätt det är att glömma bort sig själv; det är nästan så att det känns lite skamligt och syndigt för mig att tänka på min egen avkoppling när jag har "saker kvar att göra". Bort med sådana tankar! Tar man inte hand om sig själv kan man inte ta hand om andra eller annat heller, så enkelt är det. Igår tog jag fasta på det och fick till en riktigt härlig kväll där jag bara pysslade om mig själv. Ledorden var lugn, ro, avkoppling och njutning.

Först fick jag gå emot ledorden och stressa runt på stan för att få tag i allt jag ville ha. Fotsalt, rödvin, filmen "Stolthet och Fördom" med Keira Knightley i rollen som Elizabeth (amerikanska versionen anno 2005), låda rödvin - ja, det är inte lönt att öppna en flaska och lådor håller länge - samt en påse naturchips. Sen var det klart!

Tog mig tid att träna, sola tio minuter, hem och duscha ovanligt länge och varmt, hårinpackning, ansiktsmask, fotbad, smörja med massa krämer efter... alldeles varm, alldeles ren, alldeles mjuk och väldoftande överallt satte jag mig med ett glas vin och en påse chips att se min film. Min klocka har aldrig fått så lite uppmärksamhet som igårkväll. Avbrott från filmen blev det efter varje stark scen, då jag ringde "Emil" för att diskutera den. Återigen får jag konstatera att mitt liv blir så mycket rikare på grund av mina underbara vänner.

Romantiskt rosa doftljus i sovrummet....sova...vakna av... ... här borde det stå fågelsång, eller hur? Istället får jag tyvärr medge att jag inte stängt av väckarklockan *fniss*, det blev lite av en antiklimax att vakna på det viset efter gårdagen. Skrattade högt och en stund senare somnade jag om igen :) Hoppas alla får en fin helg, ikväll ska jag hälsa på mina päron och plugga statistik. Men först gymmet och tvätten. För att jag vill.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter gött. Verkligen bra och nödvändigt att ha sådana kvällar ibland.
Ha en bra dag idag med!
Kram

Greenchili sa...

Jaaa, hääärligt :) Tack, detsamma! Kram

11 - Menea sa...

jadu, jag känner däremot att jag aktivt ignorer allt som måste och borde göras..har inte ens betalat räkningar än, inte så bra kanske.känns att jag lever som om det inte funnits någon tomorrow.
Bör kanske skärpa mig lite..men d är så härligt att finnas bara här och nu.. Är glad att ha dig som vän.Känner mig priviligerad faktiskt.
kram gumman

Nollan sa...

Hoppas fortsättningen på helgen varit lika bra som början! Att vakna av väckarklockan kan man gott skratta åt när man får somna om :)
Kram

Greenchili sa...

Men Älvan då, räkningarna måste betalas annars kan man bli vräkt! Se nu till att genast göra det om det inte redan är gjort :) The feeling is mutual <3 Puss!

Nollan: Tack, helgen har varit fin! Haha eller hur :D inte lika skoj när man måste upp hehe

Kram