måndag 3 mars 2008

Jobbsök och antiklimax

Igår var det full rulle på grund av anställningsintervjun idag. Gjorde ett test via nätet, fixade CVt med hjälp av kusin vitamin... Idag efter intervjun gick luften riktigt ur mig... inte ens en fika med Älvan kunde riktigt få mig pigg igen för ovanlighetens skull. Glad och pigg är inte samma sak :)

Inga papper påskrivna än...fick en vink om var lönen kan komma att landa (inte jättebra, men jag får överleva), något hopp om att det inte alls är omöjligt att jag får jobb när jag är klar och "hör av dig igen i sommar". Jaja. Det löser sig!

Blev sänkt av samtal med mr cutey cute idag. De senaste dagarna har jag klarat mig igenom mest av vetskapen att han snart kommer hem, jag har levt på det. Visar sig att hans planer skiljer sig lite från vad jag trodde. Han är bara här några timmar innan han åker "hem", sen får jag vänta en hel vecka och då får jag träffa honom i tre hela dar. Efter 12 dagar utan mig behöver han ensamtid, i en vecka. Visst, fint. Jag är van vid att vara ensam. Behöv mig inte då för sjutton.

8 kommentarer:

la linda sa...

jag är lite trött på mister cuty cuties, förstår han inte sitt eget bästa, klart han behöver dig...

beerbelly sa...

Har jag helt missat anställningsintervju? Spännande :). Är det något extra jobb först som ev blir fast? Vet inte om jag fattar riktigt. Var det på bemanningsföretaget?
Är du ine nöjd med lönen .. alltså om det ligger betydligt under vad du "borde" ha så tacka ja till jobbet men leta nytt med en gång. Det är mitt råd. Tyvärr är det väldigt svårt att komma ikapp om man inte byter. Bra att ha något att börja med ändå förstås :D

Tråkigt med mr.cc vet inte vad det beror på eller om det finns bra orsaker osv förstås. Låter som du blir besviken (vilket är lätt att förstå) och det är tråkigt.
Hoppas du kan ha en bra kväll ändå och fokusera på positiva saker som ev jobb m.m
kramar

Kramar

Nollan sa...

Vilken jäkla-skit-dag :(
Om man alltid förstod sig på sin partner... klart han behöver dig även om han inte alltid fattar det.

Styrkekramar

Greenchili sa...

Tack, ni är härliga :)

Jag är bara självisk, förstår ni. Hans familj och vänner bor inte nära mig, och han behöver träffa dem också. De behöver honom och han behöver dem. Alltför lätt att glömma bort ibland, särskilt när jag saknar honom så mycket!

BB: Jobbet är på ett bemanningsföretag, lönen är troligtvis i linje med vad ingångslönen normalt är för den typen av uppdrag och arbetsgivare. Jag kommer att kunna gå upp i lön då jag utför mer kvalificerade arbetsuppgifter i framtiden. Min förhoppning är att tjänsten ska leda till en lång karriär som konsult, eventuellt avslutad med rekrytering på högre nivå hos en kund som trivs med mig och som jag kan fortsätta att växa tillsammans med. Drömma får jag väl :)

Kram till er alla. Nu kan jag sova!

beerbelly sa...

Inte fel att vara självisk på sånt som förhållande. Låter inte så själviskt heller.
Ingen dålig eller orealistisk dröm om jobbet heller.
Hoppas det går bra med allt.
Sov gott!
Kram

Z sa...

jo, och sedan har man ett lite större ansvar då man är ihop med en förälder, det är bara så. Kanske vill han nu berätta mer om dig för sina föräldrar. Hoppas.

Tips: dagens inlägg är menat som humor gentmot ateister jag ofta brukar debattera med, har inte med Chili att göra!

Greenchili sa...

BB: Tack... Kram

Z: Njae. Hans föräldrar vet om mig, vi har dejtat länge nog för det. De är tillockmed bjudna och har tackat ja till att komma på mitt kalas nästa månad :)

Det där med ansvar råder det lite delade meningar om. Jag och mr cutey cute är tillsammans, men vi bor inte ihop. Alltså är det min lägenhet, mitt barn, min vardag. Alla försök att blanda in honom i vardagen möts med både skepsis och viss rädsla. Det har blivit bättre, men det kan verkligen hända mer på den fronten.

Dags att läsa din blogg idag, ser jag :) kram

11 - Menea sa...

du, bejb, jag måste faktiskt hålla med LL, jag är OXÅ trött på din mr.cc.
Du är den bästa flickvän en man kan önska sig...han får passa sig..
kram