tisdag 4 mars 2008

Nyheter med väder från GC

Dagen började något händelselöst med uppgivet lugn efter att jag vaknade en timme försent. Sedan dess har det inte hänt någonting av vikt att rapportera*.

Så till vädret: Rutorna behövde skrapas. Ungarna slogs med isbitar på skolgården i morse - det har varit minusgrader. Bilen ser helt torr ut nu, så då har det väl slagit över till plus. Den förbaskade solen skiner så att man knappt kan se nåt alls. Får väl vara tacksam att den förnicklade kastvinden har lugnat ner sig så att det går att köra utan att behöva hålla krampaktigt i ratten för att inte komma över på fel sida vägen. Som om jag tänker ge mig ut i detta uppenbara vinterväder. Sol + kyla = väldigt mycket vinter. Ta bort det, genast!

Tur att jag bara ska sitta inne och plugga. Nu kan jag låtsas att det är härligt vårväder här utanför.

Edit: Uppdatering inomhusvädret: Lågtryck. Mulet med risk för åska och regnstänk.

* Såtillvida ingen är intresserad av att höra detaljerade redogörelser för hur gott mitt kaffe blev, eller hur många deciliter vatten jag använde till min gröt. Nä, precis.

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Kyla är inte så kul längre nej.
Skönt med sol och att den värmer nu ändå :)
Du får skriva detaljeradredogörelse nästa gång tycker jag.. Hur gott kaffet ble tex. Alltid bra att höra :) blev tex sugen nu och gick efter en kopp.
Tråkigt om du är ledsen/sur. Men bättre än att vara likgiltig ;)
Ha det så bra det går.
Kram

Greenchili sa...

Först en liten vädernotis: Alltså...nu fattar jag ingenting. Det SNÖAR. *suck*

BB: Okej, jag kör med änglamarks ekologiska och rättvisemärkta kaffe. Inte bara för att det är PK, det råkar nämligen vara oerhört gott!

Är mest besviken på grund av mina egna för högt ställda förväntningar. Och otålig. Det går över. Hoppas du också har det bra, kram :)

Anonym sa...

Yo, såg din kommentar hos Z.

Min bok heter "Jakten på det försvunna skrattet" och exempelvis att köpa via AdLibris eller direkt från förlaget, som rear den just nu.

Nu vet jag inte var du befinner dig i Skåne, men om du vill slippa frakt kan du köpa den till reapris på bokhandeln Arken i Lund, precis bredvid Domkyrkan.

Och nu har du min mail också, så vill du ha den gratis är det bara att maila din snailmail :)

Allt gott!

Greenchili sa...

Tjenare Mackan, kul att du tittade förbi!

Oerhört generöst av dig att vilja skänka mig en bok - så tjänar du ju inga pengar. Tanken räknas!

Lyckas jag låna den av Z, dvs om hon lyckas skiljas från den (tveksamt), så gör jag det - annars är den tydligen väldigt billig på förlaget. Har sällan vägarna förbi Domkyrkan numera, tyvärr. Det är en fantastisk byggnad!

Tack för mejl, titta gärna förbi fler gånger. Ha det bra sålänge!

Anonym sa...

Sure. Det lär jag göra.

Allt gott!

11 - Menea sa...

Hmm...så olika kan samma väder ses...hos mig solen skiner, fåglar kvittrar och det har snöat:-) lycklig som en fyraåring..ritar bokstäver på bilrutor.
puss