måndag 17 mars 2008

Mera vardag till folket

Nu är det då dags för påsken. På förskolan har alla barnen pysslat, haft äggpickning, lyssnat på sagor om Jesus - utan att förstå varför, varit påskkärringar... Påskkärringar, ja. Här förutsätts det att varje förälder med självaktning plockar fram alldeles lagom för stora klänningen/kjolen i rätt brokighetsgrad och kan spöka ut barnen i sjaletter och söta små förkläden. Så näpet så. Men lillans klänning har hunnit bli för liten och hon kände sig inte alls särskilt fin i ersättningsklänningen. Barnen har hunnit lära sig att tråka varandra redan, såklart, det börjar på dagis. Den dagen blev inte så väldigt festlig för henne kan jag avslöja. Nå, det var väl inte så farligt. Inte värre än någon annan dag någon råkar ha på sig "fel" kläder. Usch.

Som jag nämnt tidigare har jag inga som helst planer på avancerat påskpyssel. Jag har varesig tid, råd, källarutrymme eller överdriven lust till dylika sysselsättningar. Snart är det dags för värsta hemska tentan, pengarna investeras i presenter och fest då lillan fyller år snart och jag ska ha stor baluns när jag fyller tredje nollan, källaren är sprängfylld med saker som ska läggas upp på tradera och jag vill mycket hellre använda den lilla tid jag får över till att promenera i den nya våren. Tack.

Mr cutey cute slipper alla påskbekymmer, han åker tillbaka till arbetet idag. Det är nog lagom med tiden han är hemma för ingen hinner tröttna och båda hinner längta. Idag är sista gången han träffar mig innan jag fyller 30...känns lite konstigt. Hur är man när man är 30?


Ps. ...och grodorna svarar? Ds.

6 kommentarer:

11 - Menea sa...

11an skiter i påskfirandet. sticker och känner på bohusländska klippor istället.
Förresten vi 20km bort har vintern med snöstorm och hela kalaset.
30..hmm jobbigt..blir bättre sen.lovar
puss

beerbelly sa...

Jepp påsk är ett bra läge att skita i allt och vara ledig. Känns mest som några extra lediga dagar. Jag ska väl hållas med flytt iofs.
30 är inget att bry sig om heller. Den passaerades omärkbart som alla andra :)
Ha en bra kväll!
Kram

Nollan sa...

Ha låter som bra prioriteringar, jag menar påsk(pyssel dessutom)...?
30 var inget speciellt, det hade jag kommit ihåg men sen blir det bara bättre och bättre ;)
Vårpromenad, hmm, här blev det plötsligt mer vinter idag än någonsin tidigare detta och förra året. Så ha det bra och njut av våren!
Kram

Greenchili sa...

Älvan: Sa du snö? Vi kan göra snögubbar här...Usch.

BB: Får ju göra NÅT när man har ungar, tänkte hålla det vid äggmålning som alla år :) Tack för de uppmuntrande orden, innerst inne känner jag också att 30 är nada.
Detsamma! Kram :)

Nollan: Nja, vi fick akut vinterattack här med. Snö så långt ögat kan nå *brrrr*

Mamma sa detsamma, 30 är inget så släpp det och koppla av. Mamma är snäll ;)

Kram!

11 - Menea sa...

haha vi påskpysslade med dbo igår...vi förberedde påskrullar till bohuslän som vi ska ha i det höga tältet.puss

Greenchili sa...

Älvan: *fniss*