onsdag 5 mars 2008

Godkväll!

Det där med att gå upp 05.30 har gått sisådär. En fördel är att dottern åtminstone somnar i godkänd tid, runt 20-snåret. Nackdelen är att jag inte somnar tidigare än 23.30 hur tidigt jag än gått upp. Alltså blir det antingen så att jag försover mig, eller också sitter jag som en halvdöd zombie och lyssnar på dammig föreläsning. Lycka!

Ska äntligen få rensat upp här hemma. Städningen har fått stå tillbaka, även "vardagsstädningen", för andra saker. Träningen har knappt blivit av, kanske ett till två pass i veckan i snitt, istället för tre till fyra som planerat. Kass. Nå, nog räknas väl rensning av källarutrymme som träning? Menar väl det! Ska ta tag i det nästa vecka, då får jag in lite motion där. Får bli gymmet imorgon på något sätt...kanske om jag tar det direkt efter hämtning av barn från skolan? Vad jag än väljer att göra krävs noggrann planering, så är det när man är ensam med liten söt prinsessa.

Åh, vad jag älskar henne! Ni skulle bara veta hur mysig hon var vid läggdags idag. Jag fick minst tusen fantastiska prinsesspussar och varma, gosiga kramar dessutom. Tackar min lyckliga stjärna...hon är så fin! Fin, smart, näbbig...listan kan göras lång. Egensinning liten sötnos, precis en sådan som kommer att göra killar alldeles ifrån sig och driva dem till vansinne. Mamma Chili kommer att bli så stolt :)

Sov gott

4 kommentarer:

beerbelly sa...

0530 brr. Rensning av källarutrymme och all form av fysisk aktivitet är ok att räkna som träning tycker jag :)
Hon låter farligt go förstås. Hehe du kommer bli så stolt!
Ha en super torsdag.
Kram

Greenchili sa...

Ja, jag har faktiskt lagt in mitt veto och vägrar numera gå upp före halv sju! Kontentan blir att jag måste läsa extra hemma, men det köper jag.

Hon är obeskrivligt go och jag är självklart redan stolt =)

Detsamma vännen, kram

Nollan sa...

05:30 är tidigt! Och källarrensning är definitivt träning, minst lika bra som en tur till gymmet :) Enastående mammor ger fantastiskt fina prinsessor, så hur skulle hon kunna vara något annat!
Kramar

Greenchili sa...

Nollan: 05:30 är tortyr ;) Källarrensning är nog också tortyr, men det är åtminstone både självförvållat och självvalt!

"It takes a village to raise a child", det är inte bara min förtjänst att hon är såhär fin, men tack :)

Kramar!