onsdag 6 februari 2008

Familjeresan


Åh. Ååååhhhhh, vad underbart att komma till ljumma vindar och en sol som inte bara belyser, utan också värmer, min kalla lekamen! I samma stund som jag satte min sandalbeklädda fot i det fria, endast iklädd bikini, sommarkjol och tunt linne, kände jag hur all spänning och stress liksom flög eller flöt bort. Alla den gråtrista vardagens bekymmer var glömda. De var helt utan betydelse, de fanns inte. Våra dagar fylldes av pool- och havsbad, härliga promenader och god mat. Ett eller annat glas vin och någon drink dessutom, ska erkännas ;)

Lillan blev förskräckligt bortskämd! Hon fick en semesterdröm hon kommer att minnas länge, tror jag.

Hemma i Sverige rasade tydligen stormen. I samma stund vi gav oss av satte den igång, och var över i den stund vi landade. Dagen därpå sprack molntäcket upp och gav oss något av vinterns enbart belysande sol. Värmen väntar ännu en tid, dock har jag redan sett tecknen. Våren kommer snarare än vi tror, insåg jag när jag idag fick möjlighet att fånga både snödroppar och vintergäck på bild.

Jag hoppas att alla haft det bra, och kommer att uppdatera mig på de av era bloggar jag har tillgång till å det snaraste. Ni förstår säkert om jag först dyker ner i min Ben & Jerry Peace of Cake bägare ;)

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Kul att höra från dig. Låter och ser ut som en riktigt bra och nyttig resa. Skönt det!
Wow ni är tidiga där nere i söder. Snödroppar redan. Vintergäck är någon blomma det med? den gula?
Njut av ben&jerry nu och ha en bra dag :-)
Välkommen hem förstås med!
Kram

Nollan sa...

Vad kul att du haft det riktigt bra och stressfritt :) Laddat lite energi så du klarar dig ett tag förhoppningsvis. Måste vara de kvarstående kroppsminnena av sol och värme som frivilligt får dig att dyka ner i en glassbägare så här års ;) Passa på att njut!

Greenchili sa...

BB: Tack! Ja, den gula är vintergäck :) Nu fick jag också konstaterat av dagstidningen att våren är kommen här i södra götaland!

Nollan: Mängder, mängder av energi! Visst är det så att det är tanken på de ljumma vindarna som fortfarande något värmer min själ, men även åsynen av de blommor som redan börjat pryda den tidigare så kala jorden här.

Kramar till er båda.

la linda sa...

åh vad unerbart! värme och sol, och att få komma bort lite!!

11 - Menea sa...

I KNOW!!!! Och du ser strålande ut.puss du är bäst

Greenchili sa...

la linda: Jaaa, helt fantastiskt härligt! Kram :)

Älvan: Hehe, tack gumman! Du vet att jag tycker detsamma om dig *puss*