söndag 24 februari 2008

I genomsnitt bra

När jag hämtade lillan i fredags klagade hon över halsont, några timmar senare hade hon 40 graders feber och kunde inte äta någonting alls. Inser att jag blivit bortskämd med att hon är frisk och kry. Inte en endaste influensa eller vinterkräksjuka på flera år. Visserligen har hon ibland ont i öronen, men feber hör till ovanligheterna. Imorse vaknade hon nästan feberfri, snacka om kortvarig sjukdom! Hon får stanna hemma tills hon varit helt frisk minst en dag och har ätit ordentligt. Vem vill gå på kursintroduktion och tvinga sitt halvkrassliga barn till skolan? Inte jag iallafall. Förresten är hon extra mysig och härlig när hon är sjuk...säger att hon älskar mig oftare än annars och gosar massor. Säger att jag är bäst i världen och den snällaste hon vet. Det går att stå ut med, med andra ord ;)

Ifall någon undrar gick arbetsmarknadsdagarna hur bra som helst, eller åtminstone bättre än jag kunde förvänta mig med tanke på min låga förberedelsenivå. Ingen nervositet alls! Det märktes tydligt på företagsrepresentanterna att det är hög efterfrågan på dem med min utbildning, vilket gör att vi får ett litet övertag. Det är inte längre så noga att ha VG i allt, det räcker att ha en examen - vilket är nog så svårt, såklart. Jag har ett gäng visitkort att ta tag i imorgon, några epostmeddelanden att skriva och sist men inte minst ett CV och ett par personliga brev att författa.

Mr cutey cute åker idag och kommer hem först om 12 dagar. Önskar vi var rika så vi slapp vara ifrån varandra så mycket. Skit också.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist att hon blev dålig men skönt med snabbt tillfrisknande. 40grader är lite otäckt. Bra att det går att stå ut med :)

Gött med intresse på arbetsmarknadsdagarna. Roligt att du fick lite intressant info. Hoppas du hittar något bra.

Rika ja.. det vore fint. Men jag skulle hellre ha ett bra förhållande. Jobbigt när det blir så länge förstås.

Ha en superbra söndag!
Kram

Greenchili sa...

Ja, helt underbart! Nu har jag dessutom lurat i henne lite mat, så nu är mammahjärtat lugnat för en stund :)

Där finns säkert mängder av bra jobb, det gäller bara att sköta marknadsföringen av mig själv på ett juste sätt. Jag är bäst IRL, inte lika bäst på papper. Mitt CV är helt enkelt inte lika imponerande som de andras, av olika skäl. Synd om de missar mig av den anledningen!

Bra förhållande har jag, det är jag glad över. Fick ett litet sms för ett par timmar sedan som lyste upp min dag :) Men ja, det blir länge. Ofta för länge. Saknar honom massor.

Tack, detsamma vännen! Vi läses och skrives snart igen :)

beerbelly sa...

Det är lite lurigt med cv:s. Bäst är att hitta någon som fått proffs hjälp. Borde gå på nätet. Sen kopiera rätt hårt. Det är väldigt viktigt med introt. De flesta blir nog bortsorterade redan där tyvärr.
Meriterna man har kommer först efter det tror jag.
Lycka till.
Bra att mammahjärtat är lugnat :)
Kram

Nollan sa...

Skönt att dottern tillfrisknade snabbt och härligt med lite extra mys! Kul att det ser positivt ut med jobbmöjligheter. Det där med CV är inte lätt men du fixar det säkert. Vore som sagt dumt om de missad dig förstås!
Ha det så bra!
Kram

Greenchili sa...

BB: Nja, jag har en ungefärlig mall över hur det ska se ut och vet i princip vad jag vill få med där, men vissa saker ska jag be Drygaste om hjälp med. :)

Nollan: Är fortfarande hemma med henne. Vill att hon ska äta ordentligt innan jag skickar iväg henne till skolan igen. Tack! Jag vet att det kommer ordna sig - eller åtminstone att jag kommer att ordna det ;)

Ha en fin dag!