torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Dottern vaknade sprudlande glad i morse.

"Mamma, vad har du köpt till mig?"

"Öhhh..va?"

"Ja, det är alla hjärtans dag! Då ska mammor ge sina barn presenter för att de älskar dem. Vet du väl!"

Ännu en kommersiell-högtidswannabe. Det har varit på gång ett tag. Jag har bestämt mig för att skippa ilskan mot gratulationskorts- och blomsterförsäljarnas list och bara koppla av. Dagen blir vad man gör den till! Nå, jag har ordnat med en ask choklad till pojkvännen och ett litet kort. Absolut inget "jag älskar dig"-kort, nej nej! Det fick bli ett "Jag tycker om dig"-kort, mest för att han är så löjligt fixerad vid petitesser som ordval. Det viktiga för honom är inte hur saker och ting ÄR. Det viktiga för honom är hur man säger det, och då helst utan några som helst snuttepluttegulliga uttryck. Kärlek. BAH! Kanske är det därför detta är första året vi faktiskt är tillsammans i februari. Tål att tänkas på ;)

Dottern, däremot, förväntar sig glittrigt sockersöta kort med mängder av hjärtan på. Hon tröttnar heller aldrig på att höra hur mamma älskar henne mest i hela världen. Blir nog ett sött kort till henne och en liten blomma ändå, bara för att hon uppskattar det så mycket. Gullungen!

Hittade småtrevliga recept på aftonbladet. Kanske det blir någonting inspirerat av det på lördagen. Grattis på födelsedagen farfar, i din himmel. Glad alla hjärtans dag!

Ps. Har du ingen hjärtevän har du bergis vänner du älskar. Singeltjejer förenen eder och laga god mat till varandra idag :) Ds.

Edit: Det ringde på dörren. Fick ta emot en fin bukett av liten springpojke. Vackra blommor i olika lila nyanser - min favoritfärg! På fina kortet stod att läsa: "Du blev nog förvånad! Bara för att jag tycker om dig! Pusssss" Gissa om jag blev glad :) Fast ännu gladare blir jag imorgon, när han kommer hem!

9 kommentarer:

beerbelly sa...

Glad allahjärtansdag. BAH :)
Kramar

Greenchili sa...

http://www.youtube.com/watch?v=7VMYlJv3VVk

Kram BB :)

beerbelly sa...

Han verkade skaplig på trumpet :)
Inte mitt favvo instrument men det var riktigt bra.
Kram

Greenchili sa...

Vänta till slutet så får du höra Sting sjunga :)

beerbelly sa...

Lyssnade lite på det med. Såg att de dissade honom rätt hårt i kommentarerna. Verkad inte så illa ändå.

Z sa...

Din farfar var med andra ord ett riktigt kärleksbarn

Greenchili sa...

BB: Jag gillar hans avslappnade stil, humor också.

Z: Ja, det kan stämma :)

Nollan sa...

Glad alla hjärtansdag på dig också, om det nu heter så, glad alltså. Har man vänner är det alltid värt att fira, året runt.
Kram

Anonym sa...

Själva firade vi med tomatsoppa och bröd från frysen ;)
Har en sådan stark aversion mot älska-älska-köpa-prylar-dagar så det blev som vanligt en massiv bojkott. Men idag kan jag tänka mig att laga något speciellt... eller nej, varför ska just jag göra det? *ler*