onsdag 13 februari 2008

Träning en nödvändighet

Så länge jag kan minnas har jag lidit av värk i skiftande grad. Främst i hand- och fingerleder, men även knän och nacke. Jag har problem med både rygg och axlar, men dessa försvinner i princip helt när jag tränar regelbundet. Träningen har också lindrat min värk, så mycket att jag knappast ens tänkt på det. Ingen som ser mig när jag tränat ordentligt kan gissa hur det förhåller sig annars. Nu har jag inte tränat på tre veckor och har ont. Väldigt ont.

Att gå till gymmet känns plötsligt inte längre som en lyx, utan som en nödvändighet. Får jag tid att gå dit idag, snälla?

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Får helt enkelt prioritera det över alt annat?
Hoppas du kommer iväg och inte har ont efter. Värk är fruktansvärt jobbigt (vilken självklar mening.. men visar att jag fattar).
Ha en superdag!
Kram

Greenchili sa...

Ja, jag antar att jag borde lyckas få in det på något sätt. Kanske efter kiropraktorbesöket :) Tack för omtanken vännen. Hoppas att du får en fin dag med. Kram!

Anonym sa...

Hm. Du verkar ju äta nyttigt redan, men har du provat att helt skippa kolhydrater? Jag äter LCHF sedan ett år, har gått ned 12 kg och led- och muskelvärk samt migrän är helt borta, efter att ha haft uttalde ledproblen i tio år och migrän sedan tonåren..

Nollan sa...

Önskar att fler av mina patienter resonerade som du. Många tränar och blir bättre, slutar träna och blir sämre. Och drar slutsatsen att träning inte hjälper. Att sedan träning är färskvara...
Hoppas du hittar tid för träning och får må bättre igen.
Kram

Anonym sa...

Ah... det är träningen som fattas mig. Kunde just tro det ;)

Jag har så svårt att komma igång bara och hålla ett normalt tempo...