lördag 3 maj 2008

Sångfågeln vaknar

Idag när jag och dottern tog en liten promenad i stan, råkade jag titta upp precis när två fantastiskt söta små finkar* landade på en gren. Det blev att snabbt hala upp mobilkameran, fast självklart blev bilden inte så värst bra. De var så vackra, så fria, så somrigt fladdriga. Allting står i blom här, det är lika varmt som på Familjeresan och året lovar att bli lika fantastiskt som jag trodde runt nyår.

Jag måste sjunga. Det känns i hela kroppen!

* Tror jag. De var gröna - då är det väl grönfink? Jag måste köpa mig en fågelbok!

5 kommentarer:

brainonfire sa...

Enkelt finns några enkla regler att uppmärksamma

Vita små - Fiskmås. Vita stora - Svan med kort hals Albatross, utan vingar Klu Klux Klan. Svarta små - Knott. Stora svarta - en mängd från korp och neråt, utan vingar Dominikanmunkar eller goth. Gröna små - Grönfink. Gröna stora - stor Grönfink, utan vingar förvirrat beteende Militärpersonal [oj nu kom en kamrat med en pizza så det är slut på ornitologi för urbana människor del 1 äro slut]

kramis

Greenchili sa...

Jag längtar till i sommar!!!

Bamsekram / Chilin

beerbelly sa...

Gött att det är uppåt. 2008 kan leva upp till förväntningarna än som sagt :)
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram

la linda sa...

vågar inte svara på det, mina fågelkunskaper är högst limiterade och sträcker sig till fiskmås och papegoja :) ungefär

Greenchili sa...

BB: Jag tycker 2008 redan varit mycket bättre än 2007, har inga som helst klagomål :) Hoppas din vecka börjar bra! Kram

La Linda: Är inte heller jättehaj på fåglar, men kanske en dag att jag ändrar på det :)