tisdag 13 maj 2008

Något galen helg

Fredagen har jag inte så mycket att säga om, mer än att det var fantastiskt härligt att få hem mr cutey cute igen. Den första dagen försvinner alltid alldeles för snabbt, förmodligen för att den är superhärlig. Det fantastiska vädret gjorde sitt till.

Lördagen. Oj. Utekväll med mr ccs föredetta arbetskamrat och dennes kusin, plus tillhörande "crew". Förfest i en håla jag aldrig hört talas om förut. Fest mitt ute i ingenstans på ett ställe med förfärlig musik. Allt det där visste jag såklart redan innan jag satte foten där, men jag hade inte kunnat ana vidden av misären.

Först höll vi på att inte komma iväg, för att jag hade hittat på en massa saker vi skulle göra; sätta på skattemärke på bilen (jo, sånt kan ta tid), jippo ute hos päronen och sen packa en massa. Ja, för det duger inte att bara ha ett ombyte om man ska sova borta och sen gå iväg nånstans nästa dag. Det tar ett par timmar att köra dit vi skulle och vi kunde ju inte precis köra raka vägen dit själva. Som tur var ställde svägerskan, S, upp och skjutsade. Stackarn missade sina egna planer bara för att vi var försenade. Usch, stress gör mig mer förvirrad än vanligt
*.

Väl på förfesten möts vi i dörren av en liten flicka på sisådär en fyra-fem år. "Jaha, barnvakten har inte kommit ännu" tänkte jag, helt felaktigt såklart. Barnvakten var redan där. Faktum var att förfesten var hemma hos en småbarnsfamilj, med en kompis på besök dessutom (fem år hon också tror jag). Mamman rökte inomhus och bredvid satt hennes gravida syster och rökte hon också. Folk svor, berättade slagsmålshistorier...och på väggarna hängde halvnakna bilder på sagda mor. Släpp ut mig. Lekte lite med barnen och försökte få tiden att gå medan vi väntade på att komma iväg. Kräv körkort för att få skaffa barn!

När vi väl kom dit började jag fylla på, för det fanns inte så mycket annat att göra. Folk runt omkring föregick gärna med gott exempel. I efterhand berättade mr cc att det fanns en hel del "prospects" där, tydligen vid vårt bord dessutom. Bara så ni ska få en idé om vad det handlar om så spelades det dansbandsmusik, jag tillbringade mesta delen av tiden med att hångla upp min pojkvän och pussade på och dansade med en annan killes tjej**. Något överförfriskad slutade natten, runt halv ett, med att jag knappt medvetet satte mig i bilen påväg hem och högljutt bad mr cc att sluta äta dillchips så att jag skulle slippa kräkas i vår bil. Jag klarar helt enkelt inte av alkohol i stora mängder längre. Note to self: Du har fyllt 30 och är praktiserande deltidsnykterist***!

Sen var det söndagen, ja. Nämnde jag att vi skulle på mr ccs släktings kalas på söndagen? Höhö. Minns inte riktigt hur jag kom i säng, men jag fick av mig kontaktlinser och lite grand av sminket åtminstone. Resten satt under ögat när jag vaknade för andra gången klockan halv åtta av att svärmor och svägerskan skulle ut med hästarna eller nåt. Sen hade jag precis somnat när mr cc fick för sig att det var trist att vara vaken ensam, eller någonting närbesläktat. Jag hade precis så ont i huvudet och mådde exakt så illa som ni kan föreställa er. Troligen värre. Försökte somna om, fick en katt i huvudet. Sen två katter trippandes över mina ömma bröst****. Det blev inte många timmars sömn den natten kan jag avslöja. Jag var ett veritabelt vrak. Fick i mig en banan och lite drickyoghurt innan det var dags att ge sig iväg på kalas med stora tjocka svärsläkten. Som genom ett under försvann den värsta bakfyllan i bilen på vägen dit och allting gick bra. Lyckades tillockmed äta av den goda maten som serverades.

Så. Det där var min något galna helg. Gonatt ;)


* Det ÄR faktiskt möjligt.

** Det var iallafall ganska trevligt, tyckte mr cc också!

*** Ja, vad heter det annars när man inte dricker till ordentligt mer än på sin höjd en gång i kvartalet?

**** PMS!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe damn ..
Det var en helg i livet det :-)
Röka som gravid.. och halvnaken bilder.. nasty låter det.
I övrigt låter det rätt ok som livet som sagt :) Katterna rår ingen över har jag förstått.
Ha en vilsam vecka om möjligt!
Kram

Greenchili sa...

Jo du min vän, det var en helg i livet :)

Det var väldigt unga, outbildade föräldrar. Inte för att det kanske ursäktar något men det är nog en del av förklaringen. Fast det finns säkert en hel del purunga, outbildade och ansvarsfulla föräldrar också.

Katterna är odrägligt söta och busiga. Dumma dom! :P

Ta hand om dig BB, Kram

beerbelly sa...

Katterna ja..
Tack mer än jag förtjänar och vi får se.
Ha det super!
Kram

11 - Menea sa...

vart fan har du hamnat? fast även helger från hell är bra att ha...nåt att garva åt månader senare.
puss

Greenchili sa...

Älvan: Mitt ute i ingenstans bland hillbillies och knuttar. Men vet du, jag har redan lärt mig något av händelsen - som för övrigt tedde sig helt ok under inverkan av stora, stora mängder alkohol - nämligen:

1. Jag är en toppenmamma.

2. Öl och vin ska inte blandas.

3. Min pojkvän är fullt festhångelbar (nytt ord jag kom på saknades i svenska språket) fortfarande efter 3 år.

Allt som allt inte en dålig erfarenhet.

Kramen :)

Nollan sa...

Men hjälp, var har du varit egentligen? Kan inte låta bli att skratta lite (förlåt) men det var då verkligen en - hm, något annorlunda helg. Annorlunda i min verklighet åtminstone, det kan ju vara olika ;) Låter som att du redde ut det hela på bästa sätt i alla fall! Hoppas du återhämtat dig och har en bra vecka!
Kram

Greenchili sa...

Nollan:

Inte annorlunda för mig. Helt unik för mig ;)

Återhämtade mig under söndagen och nu är allting tillbaka till normal-läge. Vad det nu är :D Kram