tisdag 13 maj 2008

Hjälp till självstjälp

Som ni säkert vet har jag försökt sluta snusa tidigare i år*. Det gick inte så värst bra, och jag insåg hur dumt det var att börja snusa för att sluta röka. Det var helt okej att byta ut några prillor mot nikotinfritt snus, men det var (som tur är) ungefär lika dyrt och rann därför ut i sanden. Nu visar det sig att det motsvarar att ha godis under läppen vad gäller kariesangrepp. Hu vad gräsligt (varning: väldigt äcklig bild)!

Nä, jag säger som jag sagt tidigare; det bästa sättet att sluta snusa är att aldrig börja.

Inlägg om min något galna helg kommer förhoppningsvis ikväll... ;)



*Sök på "snus" på bloggen så dyker det upp ett gäng inlägg.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Såg bilden med. Brr.
Galen helg låter intressant :)
Ha det gött!
Kram

11 - Menea sa...

usch, vad vidrigt...måste lägga av..men vad ska jag missbruka? jag måste missbruka nåt..

Greenchili sa...

BB: Usch ja, av nån anledning är jag inte alls motiverad att sluta längre. Blä! :)


Älvan: Ja du gummsis, det går ju att missbruka precis allting nuförtiden. Mat, träning, sex... you name it. Problemet är att inget av dem är så särskilt nyttiga; därför det heter missbruk. Du kanske kan öka ditt bruk av ett par grejer (morötter, sockerfritt tuggummi) lite extra?

Puss!