fredag 16 november 2007

Intellektuell stimulans

En människa vars första kommentar när vi ses efter 7 år är "åh, vad vacker du är" måste anses besitta både ett skarpt intellekt och en oerhört god smak! Jag hade såklart ansträngt mig lite för att se fräsch och pigg ut, men inte mer än jag skulle för att exempelvis gå till jobb. Ok då, kanske något mer. Men inte mycket...hmm...nåväl, han hade inte sovit på hela natten eftersom han tänkt vända tillbaka dygnet. Det kan ju förklara en del av hans fantastiska entusiasm. Han såg oförskämt snygg ut för att lida av sömnbrist, dessutom såg han ut att vara minst tre år yngre än han är - vi är lika gamla.

Vi hade en intressant diskussion om perception och kommunikation. Han tänker snabbare än han talar, vilket inte är så vanligt som man skulle kunna önska. Jag fick tänka till ordentligt innan jag svarade, eftersom han ställde så intressanta och djupa frågor. Det är någonting jag har saknat utan att veta om det själv - att prata med en man om filosofiska funderingar och psykosociala frågor. Känner mig smartare bara av att ha pratat med honom i två timmar..tiden flög iväg. Vi bestämde oss för att träffas igen snart. Jag hade trevligare än jag föreställde mig att jag skulle ha. Tummen upp för Läkaren alltså!

1 kommentar:

11 - Menea sa...

good 4U love, du kommer kanske snart att inse vad du förtjänar utan att du måste lägga ner åratals av arbete att skapa det.