torsdag 15 november 2007

Avkopplingsbehov

Egentligen borde jag inte sitta här, utan sova gott i min säng för att ta igen den senaste veckans sömnbrist. Jag börjar bli lite för gammal för att stressa och sedan sova dåligt i såhär långa perioder. Allt över två dagar är för mycket, min kropp säger ifrån; jag blir förkyld och får ont i musklerna... somnar på bussen och försover mig. Hann knappt in till tentan i tid idag, trots att jag hoppade över frukosten. En bilkö på motorvägen gjorde att trots att jag hann med den buss jag planerat att åka med, så kom jag ändå en kvart efter utsatt tid. Ibland är det tur att det finns marginaler - man får lov att komma upp till 30 minuter sent. Nu känns det som om jag gått en boxningsmatch för mycket, samtidigt som jag är så mentalt slutkörd att jag måste skratta åt det.

På tal om tentan så är det visserligen bara andra gången jag skriver just denna, men eftersom jag har tänkt skriva den många fler gånger så känns den som en elak gammal bekant som inte verkar förstå vinken, utan aldrig slutar höra av sig trots att man tydligt visar att man inte är intresserad av kontakt längre. Tentor gör för övrigt att jag äter väldigt dåligt överlag. Idag är ett bra exempel på det; efter den magra frukosten, bestående av en banan, en clementin och en näve nötter som intogs på tentamen, så blev det en väldigt sen snabbmatslunch full av härligt fett och mera fett och utan något som helst näringsinnehåll i övrigt. Fibrer, vad är det? Vitaminerna hade för länge sedan sprungit och gömt sig långt ifrån det vissna salladsbladet, som låg och såg så övergivet ut på tallriken och snart försvann spårlöst i bearnaisesåsen. Jag var inte ens mätt när jag var tvungen att sluta äta för att jag fick ett omisskännligt sug efter broccoli. Tentor är för övrigt en av få saker som kan få mig att trilla tillbaka i coca-cola träsket.

Imorgon ska jag äntligen få nyttig och näringsriktig (?) kost samt träffa min gamle vän från skolan. Läkare minsann, fint som snus! Han är spännande, världsvan, oerhört trevlig...och han ser inte dum ut. Detta är definitivt en svärmorsdröm, tjejer! Blir lunch på mitt favvofik, deras lasagne går inte av för hackor. Det är minsann inte överallt det finns både vällagad och smaklig lunch till vettiga priser (studentrabatt på mat är ett plus) samt hembakade efterrättspajer, kakor och ett underbart gott kaffe! Jag är lyrisk. Perfect setting för min perfekta avslutning på denna fruktansvärda vecka. Avkoppling och en chans att vara social med en välutbildad man. Hur ofta händer det? Nä. Just det.

Inga kommentarer: