torsdag 22 november 2007

Vad jag aldrig skrivit om...

...men troligen kommer att skriva om i framtiden, eftersom det irriterar mig.

Polisväsendet
, närmare bestämt "brott kan ej styrkas". Misstänker nämligen att det är en slaskpost för ouppklarad brottslighet för att putsa till statistiken, men har inga bevis. Så snart jag hittar fler indicier kommer här att skrivas spaltmeter...

Sjukvården, som av någon anledning är så klurigt indelad och uppdelad att den ena avdelningen knappt vet vad den andra gör. Frågar man om vart man ska söka sig får man lika många svar som antalet människor man frågar. Skulle jag skriva om det här skulle jag troligen sitta många timmar, bli röd i ansiktet och få läggas in på psyket (skratta, det där var ett skämt - psyket finns inte ens längre). Det får alltså anstå till ett bättre tillfälle.

Skolan, som jämt ska förändras till synes mest för förändringens egen skull. Fina namn används, nya kriterier hit och nya betygssystem dit. Snicksnack, mer resurser är det enda som kan vända trenden. Är det konstigt om lärarna tar ut sig? De jobbar med levande gods, och har de ens en gnutta empati så vänder de ut och in på sig för att resursbristen inte ska gå ut över eleverna. Skriver inte om detta än för jag vet min sju knappt var jag ska börja nysta. Suck.

Invandringen, på grund av att jag tycker det tjatas sönder så att helt fel saker kommer i fokus. Nej, jag tänker överhuvudtaget inte ge mig in i det träsket just nu. Isåfall blir det när jag fått nog av någonting i media igen.

HBT-rättigheter, borde vara en självklarhet och ingenting som ens borde behöva diskuteras. Tyvärr måste det det ändå, så jag kommer väl att få upplåta en del plats åt det här vid tillfälle.

Med mera såklart... varför har inte dygnet 48 timmar?

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Najs inlägg. Lite trailers :).
Hehe skratta.
Jag är nyfiken på alla. Get to it :D

Greenchili sa...

Haha ja, det byggs upp ånga och sen måste det få pysa ut lite..annars exploderar jag.

Kul att du är intresserad, det är motivationshöjande!

beerbelly sa...

That is what I do, som de säger .. någon ...

beerbelly sa...

Hoppas du har en kul och bra kväll/helg.

Greenchili sa...

Tack, det kommer att bli lugnt och skönt här (se nytt inlägg).

Kikar in om din blogg och säger hej efter jag har varit i tvättis :)