fredag 4 april 2008

Nyheter från fronten

Meta, typ:
Det är inte precis som om jag inte haft något att skriva om, det har mest saknats tid. Faktiskt har de senaste dagarna varit toppen...utöver möjligen någon timme för lite sömn eller lite stress här och var. Jag retar mig på att jag inte har hunnit dammsuga än, fast det var inte det som var poängen. Om jag mår jättebra och är mitt uppe i fantastiskt härligt och relativt friktionsfritt men händelserikt liv har jag inte tid att stanna upp och tänka. Inte tid att skriva. Jag tror jag är såhär; väldigt mycket fokus på en sak, väldigt engagerad och intensiv och sedan tar det bara stopp i perioder.

Personligt pladder:
Varför är jag så intensiv vid fel tillfällen? Behövande och klängig när jag borde vara blasé eller åtminstone positiv och lätt att ha att göra med? Egoistisk och självcentrerad när jag borde tänka mer på andra? Varför ställer jag så enormt höga krav på mig själv, tror jag att jag är nåt slags helgon som står över alla andra och måste vara perfekt jämt? Hybris. Släpp ner håret, släpp kraven och tillåt dig själv att vara lycklig, kvinna. Sluta upp med att klänga och hålla fast vid bara för att du är så rädd att lyckan ska flyga sin kos genom första öppna fönster. Frisk luft har aldrig skadat någon, däremot kan man kvävas, försök att komma ihåg det. Note to self: Blogga inte osammanhängande, det är inte snällt mot stackarna som försöker läsa. Kanske dela upp inlägget i olika delar med rubriker? Bra idé, så kul att jag kom på den *fixar rubriker*.

Vardagssnack och mer pladder:
Födelsedagskalaset var en succé! Alla överlevde den helt vegetariska buffén, pajerna räckte trots att S inte dök upp* och jag lyckades undvika hjärtattack trots att Älvan varesig dök upp eller hörde av sig förrän sent på kvällen**. Jag fick så mycket saker så jag tänker inte ens försöka rabbla upp dem alla, personliga och fina presenter. Mr cutey cute överraskade som vanligt med att låtsas ge mig någonting litet och gulligt som visade sig vara någonting mer. Kan se fram emot en resa i sommar :) Ska villigt erkänna att jag blev lättad över att inte alla kom med så extravaganta gåvor, det vore helt omöjligt för mig att någonsin återgälda! Vad är det förresten med gåvor som gör mig knasig? De är svåra att tänka ut, ibland pinsamma att ta emot (särskilt stora, dyra saker) och jag är alltid så rädd att bjuda folk för att jag tror att de tror att jag förväntar mig en massa dyrt. Jag som bara vill att folk kommer på fest. Men jag är nog bara nojig som vanligt. S skulle säga att jag tänker för mycket. S skulle nog ha rätt. Nu är det dags för mig att sova.

Gonatt!

* Jag förlåter dig, särskilt efter den personliga och söta presenten. Men kortet, det ska du få igen för ;)

** Usch. Gör mig inte sådär orolig igen. Jag var så *tummen och pekfingret nästan helt ihop* nära att ringa polisen. *kramar om*

6 kommentarer:

Nollan sa...

Kul med lyckad fest! Och att livet är bra och händelsefullt. Men du kanske inte ska vara så sträng mot dig själv, lagom operfekt för att vara perfekt har jag för mig att jag redan orerat om. Rubrikerna var en succé, allt blev genast så tydligt :)
Hoppas du fortsätter ha det riktigt bra!
Kram

beerbelly sa...

Låter som du har lite körigt ja.. Kan nog vara bra att lugna sig ibland så du inte behöver crascha och bli tvungen att göra det.
Svårt men lätt att säga ;)
Håller med nollan om det mesta annars.. Ska jag kritisera lite, med bästa intentioner, så tycker jag med att det verkar som att du ställer för höga krav på dig. Kanske att du analyserar lite mycket med..
Tror inte att du gör fel på något sätt. Endera är du tillräckligt blasé,positiv,klängig som du är eller också inte. Det är upp till betraktaren och inte meningen att du ska anpassa dig. Om det inte är extrema nivåer. Man är trots allt den man är också.
Kul att kalaset vart lyckat (som väntat).
Håller med nollan igen.. rubrikerna gjorde inlägget enormt strukturerat :) med en viss ton av stress.
Ta hand om dig!
Kram

Z sa...

Det var toppen, speciellt den vegetariska buffén ni komponerade :)

Greenchili sa...

Nollan: Tack! Ja, den var verkligen lyckad och det var trevligt att få träffa de man sällan annars lyckas träffa. Allting är toppen, även om tempot skruvats upp en aning. Det lugnar ner sig lagom till semestern i juli ;) Ta hand om dig!

BB: Jag har tagit det lugnt så länge så det är naturligt att det blir lite körigare nu. Är nog bara lite ovan, får vänja mig :) Du har säkert rätt i att man är som man är, försöker låta mig själv vara mig själv i så hög grad som möjligt men vill gärna ta hänsyn till andra också. Hehe, hur märkte du att jag var stressad ;) Stor Kram

Söta Z: Ja, visst blev det gott! Vi var många som var med om att göra den och jag är glad att den blev så uppskattad. Trevligt att träffas, synd det inte blir oftare! *kramar*

11 - Menea sa...

förlåt, men så kan det bli om man förlitar sig på tekniken.
Sen lovar jag att inte glömma mobilen hos bortresta människor och lovar oxå att skaffa ett nytt simkort till ungen min.
kram

Greenchili sa...

Älvan: Jag vet gumman, det var många saker som gick snett och du kunde faktiskt inte hjälpa det *puss*