måndag 21 april 2008

Dubbelt upp

Har haft en konstig trötthet i kroppen. Lyckas inte skaka av den, sover dåligt på nätterna. Har mått lite allmänt illa. Testar gerimax ginseng och shisan (med rosenrot och rysk rot och shisandra, vad det nu ska vara bra för), mest för att orka med att öppna ögonen. Går ett par olika kurser nu som alla behöver bli klara innan sommaren. Det blir inte riktigt dubbelt, mer som en-komma-sjuttiofem gånger heltid. Tycker att det räcker mer än väl och blir över dessutom. Längtar till semestern!

Föräldramöte och snart skolstart för lillan. Jag brukar inte skriva om hennes far särskilt ofta, men idag är jag lite extra trött. Jag är inte din sekreterare din tölp!!! Så, nu känns det genast bättre.

Vet inte varför jag tar på mig extra saker i skolan. Vet att jag är en av få "singelmammor" och bland de absolut yngsta föräldrarna i lillans klass. De andra är ju två föräldrar per barn, jag är garanterat inte två även om mr cutey cute är en pärla ibland*. En del där tycker allt att jag är lite märklig, det har jag fått höra av en tjej som ibland sitter barnvakt till både lillan och ett annat barn i klassen. Med risk för att låta barnslig: Orka liksom.

Balkongen har gått från skräphög till att vara ett fint litet ställe att fika eller sitta och läsa på. Mängder, mängder av blommor - fast mr cutey cute tycker vi borde hänga upp något på väggen också. Han köpte fina utemöbler till oss. Våra utemöbler. Vår bil. *smakar på det* Vår. Våra. Jag är lycklig.

Ps. Jag vet att jag inte läst eller kommenterat på ett tag. Kommentarer kan dröja ett tag, men jag ska börja läsa ikapp så smått - jag har inte glömt er :) Ds.


* Underbara underbara mr cc har både hämtat och lämnat och lekt extrapappa sista tiden. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Han har erbjudit sig, utan att jag alls har frågat. Det är bara så härligt och gulligt och omtänksamt och fint så jag vet inte vart jag ska bli av. Det finns hopp!

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter körigt. Hoppas det är roligt och går bra ändå.
Ha en bra kväll.
Kram

Greenchili sa...

Hej BB, jo det är roligt och bra ändå :) Detsamma min vän. Kram

Nollan sa...

Trist att du inte är pigg men det är kanske inte så konstigt som det verkar med ditt schema. Men för övrigt låter det som att du har det fint :) Ta hand om dig!
Kram

Anonym sa...

...och jag har inte glömt dig heller :)

Greenchili sa...

Nollan: Läget är hektiskt men stabilt. Har inte tid att både läsa bloggar och själv skriva, men det kommer väl. Hoppas allt är bra :)

Hosanna: När jag väl får mer tid kommer jag aldrig kunna läsa ikapp på din blogg. Jag vet inte hur du orkar! Stor kram :)

Anonym sa...

greenchili; det handlar inte om ork - det handlar om överlevnad;) Det mesta är blaj så inte behöver du läsa ikapp. Det svåra vågar jag inte skriva så mkt om just nu.