måndag 9 juni 2008

Semester på min balkong

Det sägs att man behöver minst tre veckors semester. Första veckan för att varva ner, andra veckan för att...hmm..jag minns inte exakt, men vila upp sig kanske? Tredje veckan ska man förbereda sig mentalt för att gå tillbaka till arbetet. Mitt i-landsproblem är att jag inte riktigt vet när jag kan vara ledig. Borde jag läsa till omtentorna hela sommaren för att vara säker på att hinna ikapp?

Fast vem försöker jag lura. Jag kommer inte läsa en enda rad eller räkna ett enda tal förrän efter min semester med mr cutey cute. Under semestern med dottern lär det knappast heller bli så mycket studerande. Jag ser framför mig timmar på stranden, sand mellan tårna och glass som måste ätas fortfort för att den smälter bort. Glad sommarflicka med små skrapsår på knäna från allt trädklättrande. Ta bort flisa ur finger. Blanda jordgubbssaft.

Allt det där andra kan vänta, för idag var första gången jag sov i solen på min balkong. Sova på balkongen behöver få mycket högre prioritet framöver. Snart nog blir det höst.

3 kommentarer:

Nollan sa...

Bra prioriteringar. Tentorna har mycket högre chans att klaras efter en sådan uppladdning. Kanske inte enbart då, men plugga gör man ändå inte förrän dagarna precis innan. Så lika bra att bestämma sig för att ha semester den övriga tiden, så slipper man dåligt samvete.
Så sussa vidare du!
Kram

beerbelly sa...

Låter som helrätt prio. Hoppas det blir bra väder under semestern.
Kram

Greenchili sa...

Nollan:

Det råkar dessutom vara mitt sista sommarlov. Hoppas få jobb i september, fast säker kan man aldrig vara. :) Kram

BB: Det har varit fint än så länge, men jag tror det blir lite kyligare framöver. Det gör inget faktiskt, finns massor mer saker att göra än att bara sola. Eventuellt bra för min hudhälsa också ;)

Kram