söndag 29 juni 2008

Semester med dottern

Detta året verkar min lilla familj* ha delad semester. Först har jag och dottern semester, sedan jag och mr cutey cute. Vi har mestadels tillbringat tiden med att försöka lära henne att simma, vilket ännu ej lyckats. Hon har åtminstone blivit av med sin tidigare skräck för vatten och är inte längre rädd för att doppa huvudet. Nåja, fem dagar till ska väl få den saken ur världen hoppas jag.

Förutom simträning har jag försökt att hitta på några utflyktsmål inärheten som kan ge trevliga sommarminnen åt små flickor. Bland annat involverar det besök på en temapark häromdagen*, en djurpark på tisdag samt en cirkus på onsdag. Jag har svårt att tänka mig att det är lika viktigt för barn som för vuxna att åka utomlands på semestern. De har ännu inte upptäckt allt fantastiskt och roligt som finns nästgårds, vilket vi nog inte heller har om jag ska vara helt ärlig. Mer ofta än sällan upptäcker jag nya smultronställen hemmavid, som jag tycker att jag borde sett tidigare...om jag inte vore så drabbad av tunnelseende och medias fixering på medelhavssemesterdrömmen.

Andra halvan av min semester ska tillbringas med mr cc på just medelhavssemester. Om det blir en drömsemester eller ej förmodar jag bestäms av priserna dagen innan avresa; sista minuten är grejen för oss heltenkelt.

Åter till disken =) Ciao!

* Jag kan inte minnas när jag började tänka på mr cc som familj. Undrar ibland hur han ser på saken, men å andra sidan är det ibland bättre att bara låta bli att överanalysera saker och ting. Mera ro i själen då.

** Medföljande, förutom jag och lilltrollet, var Mobbo X, Mobbo Y:s flickvän samt svägerskan (S). Alla verkade komma riktigt bra överens. Särskilt bra överens kom visst S och Mobbo X, eftersom båda så noga påpekade hur "jättetrevlig" den andre var. Jag kan ju inte annat än att hålla med, eftersom båda två är väldigt "jättetrevliga". :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du/ni får en trevlig semester. Själv stannar jag hemma, och eventuellt tar en endagstur till köpenhamn.

Nollan sa...

Brr, med tanke på hur kallt det varit de senaste veckorna är jag glad att det inte är jag som ska lära mig simma. Möjligen skulle man kunna tänka sig att motivationsfaktorn ökar iom att man får komma upp ur det kalla när man väl lärt sig ;)
Utforska hemmatrakterna under delar av semestern är sällan fel, man bli som sagt lätt hemmablind och missar många smultronställen. Sedan behöver ju inte det ena förta det andra, medelhavssemester brukar inte heller vara fel!
Hoppas du får en bra fortsättning på din semester vad du än hittar på!
Kram

Greenchili sa...

Anders: Det är som sagt lätt att missa det fina som finns hemmavid. Ta dig tid att kolla runt i hemtrakterna så ska du se att det finns många pärlor. Dessutom blir det finare väder nu vad jag förstår :)

Nollan: Självklart utsätter jag inte dottern för dylika strapatser! Varmvattenbassäng is da bomb ;)

Tack, vi kommer säkert att hitta på någonting avkopplande. Jag önskar dig detsamma. Kramar