onsdag 11 juni 2008

Men sätt en egen rubrik då!

Jag har kommit på vad felet är. Fel folk ser rätt film! Om killar verkligen vore intresserade av att förstå sig på kvinnor, något som vi för övrigt vet att de egentligen bara låtsas vilja, skulle de sitta klistrade framför romantiska komedier och inte lära sig om sex från porr, utan skicka alla sina funderingar till frågespalter. Vice versa är säkert också helt ok* om det inte vore för att det på intet sätt skulle hjälpa det stackars manliga könet att förstå sig på oss**.

Alla borde se Juno, män som kvinnor. Det kanske inte löser några världsproblem, men det råkar vara en insiktsfull och fantastiskt bra film. Akta er killar, ni kanske tycker om den!

När vi ändå är inne på ämnet, så skulle jag vilja rekommendera lite gott tilltugg till filmen...eller kanske småplock till festen. Jag har tillockmed en snabbfix till bastuölet! *applådera och jubla här*

Crostinis á la Greenchili

Crostinis*** i valfri smak, jag tog neutrala
Pesto genovese med smak av soltorkade tomater****
Lufttorkad skinka. Ta bort fettranden!
Krasse, klippt.

Lager på lager. Klart! Dom här godbitarna trivs utmärkt i sällskap med söta, kalla drycker. Eller vin. Eller öl. Vatten går också. De måste testas, heltenkelt.


Greenchilis utmärkta bastufestförslag:

Ta många kalla öl, valfri styrka - who are we kidding
Ta ölkorvar av valfri sort - gärna sånna singelplastförpackade
Nätmelon - vem sjutton kan stava till cantaloupe, den är grön inuti iallafall.

Varm bastu, nakna människor i handdukar. Drick. Slakta korven, döda melonen. ÄT. Fördelen är att både melon och ölkorv håller ganska bra i oöppnad förpackning i värme. Ett tag åtminstone ;)

Gonatt!

*Många tjejer kollar på fotboll och porr ändå, säkert av ett ton olika skäl. Jag tänkte inte prata om dem här, mer än att kort nämna att det kan finnas ett visst egenintresse inblandat, utöver försöken att förstå sig på sin eventuellt osamkönade (det ÄR ett ord) partner. :)

**Oss. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag inte alls är som andra kvinnor. De där läskigt klängiga, PMSdrabbade surkärringarna. Fast jag kom på att det är inte andra kvinnor heller. I genomsnitt är vi alla bara mänskliga.

*** Små runda rostade baguettemunsbitar. Mums och självfallet inte bra för figuren.
**** Eller ta vanlig pesto då för sören och släng på lite soltorkad-tomat-hack istället. Jobbigare men funkar väl.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Tror nog en del killar är intresserade av att förstå kvinnor men förr eller senare ger de upp ;)

Låter gott. Hehe bastufest. Samma med er kockar alltid. Ta lite sånt och lite sånt. Hur många nakna människor ska man ha för att följa receptet?

Ha det bra imorgon.
Kram sovgott!

Anonym sa...

Jag gillade Juno dels för alla kommentarer från huvudpersonen. Dels för att den inte följer några som helst mönster. Får man verkligen ta de beslut som hon gjorde utan att någon stoppar henne. Sedan gillar jag även maken som inser att han lever någon annans liv och säger ifrån.

Greenchili sa...

Darktroll: Juno är alldeles för brådmogen. Hon tar alla beslut vi önskar att vi skulle kunna ta i samma situation. Hon gör "allting rätt". Hennes familj också.

Jag gillar inte maken alls. Han ljuger i början om hur gärna han vill bli farsa, och sedan tar han inte tag i uppbrottet förrän i sista minuten. När det passar honom. Håller med Juno där. A-hole.

Kram :)

Anonym sa...

Jag såg Juno igår. Personligen så gillade jag den. Jag förstår om en del inte gör det, men jag tyckte den var söt.