fredag 19 december 2008

Julklappar

Igår pratade jag och mr cc om klappar. Han hade inte köpt något åt mig ännu, och visste inte alls vad han skulle fixa. Hade jag förresten någon idé om nåt litet i 200 kr-klassen?* Hur det nu gick till så slutade det med att han försökte förhandla med mig om storleken på julklappen.

"Jag tar ut dig på middag på fina restaurangen, det är mitt sista bud."

Vi skrattade gott i säkert en halvtimme. Frågan är om det var åt samma sak.

Flest julklappar går till lilltrollet såklart, för av någon anledning tror jag vart år att jag måste köpa tillräckligt åt henne för att täcka upp hela "klapp-behovet". Varför glömmer jag bort alla släktingar och vänner som självfallet vill handla åt snäckan? Lika överraskande varje år. Någon föreslog att jag borde lägga varje års överskottspresenter i en garderob och sedan låta henne öppna den när hon fyller 18; som ett slags tidskapsel. Kanske inte.

* Det hade han ju inte behövt tala om för mig, eller? När började man förresten att prata om vad klapparna kostar...det stör mig lite.

3 kommentarer:

Nollan sa...

Försvann du igen - eller bara jullov?!

Jag fick ett par raggsockar i julklapp - och en skyddsängel :)
Hoppas din jul var bra och att du får en riktigt fint 2009!

Z sa...

"Frågan är om det var åt samma sak."


[censur] vad bra formulerat!

Greenchili sa...

Nollan: Jag försvann under jullovet *fniss* Nä, jag har bara lite tentaledigt efter helgerna och återkommer så snart jag kan. Har varit väldigt sugen på att irritera mig över en "relationsexpert" på Aftonbladet som tyckte att man skulle skaffa barn med sin partner för att man älskar partnern. Bäst att jag inte börjar tycka om det!

Z: Tack, jag tyckte det också :)

Blir mera bloggande efter söndag nångång!

Kramar från Chilin