lördag 4 april 2009

Våren

Våren är en tid som på senare år medfört att jag fått veta att jag lever. En period av hektiskt arbete, stress (inte alltid nyttig) och oro över ekonomi. I år finns det en skillnad. Nu vet jag att studiemedlet är obönhörligt slut, oavsett hur många poäng jag tar eller hur jag försöker beveka CSN. Såhär lagom tills Anders Borg talar om för oss att vi kan få nästan 12% arbetslöshet snart, och att han inte tänker släppa till några mer pengar. Ekonomerna rasar.

Jobbsökandet är trots, eller kanske på grund av, hotande arbetslöshet i full gång. Varje dag söker jag ett nytt jobb, bara ett om dagen för att hinna läsa på och skriva relevanta personliga brev. Faktiskt har jag redan hunnit med en personlig intervju och en telefonintervju; där känner jag mig nöjd. Samtidigt läser jag heltid och fixar med dotterns fritidsaktiviteter.

Märkligt är det, att jag hyser större tillförsikt denna vår än tidigare vårar. Jag ska bli en av de 88%-en.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Vilken trevlig överraskning att höra från Chili :) Och det är klart att du kommer bli än av de 88%.
Glad vår!

Greenchili sa...

Hej Nollan, vad roligt att du tittat förbi! Tack, jag har mycket på gång nu och hyser ganska stort hopp om att få en anställning innan sommaren. Glad vår och glad påsk önskar Chilin =)

uw sa...

Såklart att du skall bli en av de 88%! Vore skandalöst annars.

Jag kör med lite halvanonym blogg nu. Så att jag kan vara lite småbitsk närhelst jag känner behovet.....

Kram,
u

Greenchili sa...

Hej u, det tycker jag också!

Jag vet vem du är ändå, tror jag. Så jag tittar förbi :) Kram C