söndag 14 juni 2009

Social

Mobbo X och Svägerskan var här ikväll, såg Pretty Woman och käkade lite. För mig var detta månadens sociala tillställning, en dag värd att noteras.

Det finns väldigt lite i mitt nya liv som påminner om mitt gamla, ni vet det där livet man har innan man börjar jobba och/eller skaffar barn. Jag minns så väl hur märkligt det verkade att föräldrarna bara träffade vänner ibland, och på ytterst välplanerade middagstillställningar, en gång i månaden eller ännu mer sällan. Nu förstår jag varför. Man måste äta, så då kan man lika gärna passa på att träffa vännerna, som alltmer börjar likna bekantingar (skamlöst stulet uttryck från Lejonkungen 3), eftersom man ses så sällan att man knappast känner varandra särskilt bra längre.

Smsade med Drygaste i veckan, vi har inte hörts på evigheter och han fyller snart år. Han lovade att höra av sig, men sedan har jag inte hört ett pip från honom.

Han har också skaffat jobb...

2 kommentarer:

Nollan sa...

Jag förstår inte riktigt vad det är som händer när man börjar jobba på "riktigt". När jag pluggat - och det har jag gjort mycket - har jag kunnat göra det 200% och ändå jobba omkring 50%. Och ändå haft mer tid över än nu?! Märkligt!

Och förresten - det är klart jag inte glömmer bort dig. Du finns med på mina RSS-feed och jag blir alltid lika glad när jag hittar något nytt från dig :)

Greenchili sa...

Oj, hur har du lyckats plugga så mycket och ändå jobba?

Kanske är det hela barn-grejen som gör att det inte funkat för min del att hålla på sådär :)

Oh RSS-feed! Jag lyckas alltid behöva ominstallera datorn eller något annat prosaiskt, så snart jag har fått någon ordning på torpet. RSS-feed finns bara inte på kartan...

Tack för de fina orden :) Kram C